Schimb de rol

Am citit de curand pe blogul Otiliei Mantelers despre un joc pe care l-a facut impreuna cu baietelui ei, articolul il puteti citi aici.

N-am crezut din prima ca poate functiona, recunosc! Sunt un Toma Necredinciosul al strategiilor de parenting atunci cand vine vorba de puiul nostru( eu ca eu, sotul este si mai greu de convins). Avand in vedere ca era vorba despre un joc, am zis sa incerc, sa vedem ce iese.

De cateva zile micuta Printesa este morocanoasa, mereu suparata pentru ca a crescut si exista tot mai multe de NU in loc de DA. La fel si in dimineata cu pricina. Nu voia sa manance, nu voia sa stea in casa(afara 40 grade), nu voia nici la bunica, nu voia nimic si pace!! Asa ca i-am spus:
„Gata, acum eu sunt Printesa si tu esti Mami! Trebuie sa ai grija de mine si sa ma convingi sa fac toate lucrurile care tie nu-ti prea plac: sa ma culci, sa ma imbraci, sa ma speli pe dinti, sa imi spui NU cand cer dulciuri constant”

Foarte ferictia Printesa! Am lasat-o pe ea sa stabileasca ce avem de facut si cand. Primul lucru pe lista:
—Printesa:Printeso hai la nani!

—Mami: Nu vreau sa dorm! Nu vreau!
—P: Dar trebuie micuto! E ora de nani!
—M: Nu,Nu,Nu! Eu azi nu dorm!
—P: Trebuie! Hai,capul pe pelnuta si ochii inchisi! Inchisi am spus!! Nici o fetita sa nu mai vad cu ochi deschisi!
—M: Dar ai uitat sa ma pupiiii!
—P: Binee, te pup apoi inchizi ochii! Muah,muah.
—M: Dar n-am baut apicaaa!!
—P: Ia si bea, acum Gata! Ultima aveltisare! Dolmi! Nani nani!

S-a culcat mami acum hai, trebuie sa te imbrac!

Eu: Nu vleauuu( fug prin casa, ma ascund, tip, dau din picioare)

Ea se duce la usa si spune hotarata
” Acum te imbraci sau noi va trebui sa ramanem acasa!!”

Vin nervoasa spre ea si ii spun:
„Vleau sa bat o mamicaa, alunca hainutele la gunoiii, aluncaleee”
( Despre crizele de tantrum si cum le acceptam noi, data viitoare)
Ea rade copios, ma asteapta sa termin apoi ma intreaba:
„Gata pui? Acum e mai bine? Hai sa ne imbracam! Te iubesc asaaa de mult!”

Apoi ma spala pe dinti, aici n-am protestat prea tare pentru ca mi-a spus din start:
” Doamna Carie e pe drum, repede ne spalam ca sa aparam dintisorii”( intr-un articol viitor am sa scriu si povestea Domnei Carii)

Boon acum vleau dulciuri, niste ciocolata si niste suc si o acadea mare si roz, te looog”

” Nu stii Plinteso ca stlica dintisoli si bultica dultulile?”
„Da vreau doal putin! Te loggg, am spus te looog!”
” Bine, fie! Dar doal azi si doal un pic si gata!”

N-am primit pana la urma, ca nu le-am gasit dar mi-ar fi dat micuta.

Concluzia mea:

Printesa stie precis cum stau lucrurile, unde e voie sa ne mai rasfatam, unde clar nu se poate altfel, cum sa ma certe si sa ma calmeze. S-a purtat exact asa cum ma vede ea pe mine in ochisorii ei: m-a iubit mult, mi-a spus NU clar si raspicat si m-a iertat cand am gresit. A avut control deplin, pentru o ora ea a fost cea care a luat hotarari.La sfarsit mi-a spus ca i-a placut jocul tare dar ca acum vrea sa fie Printesa din nou! O doamne, si ce bine era invers:))

PS: Voi ce jocuri ati mai incercat cu cei mici?

Lasă un răspuns

