Stop Bullying!

M-am gandit mult daca si cum sa scriu postarea aceasta pentru a ma asigura ca schimbă ceva, ca ajunge cat mai bine la voi. Si atunci am realizat ca si eu, ca si multe dintre voi, empatizez si reactionez cel mai bine atunci cand citesc sau aud cazuri sau exemple reale.

Si cu toate ca e greu sa povestesti despre tine lucruri personale, o fac in speranta ca poate copilul meu va fi ferit de experienta prin care am trecut eu.

image
Bullying is intentional aggressive behavior. It can take the form of physical or verbal harassment and involves an imbalance of power.

In romana traducerea termenului este „hartuire”, cuvant pe care noi il asociem mai mult cu agresiune sau violenta. In perioada in care eu eram in scoala generala acest termen era prea putin cunoscut si daca era oricum nu ar fi avut nimeni curajul sa spuna ca asta se intampla si intre copii. Ei sunt mici, sinceri si n-au rautate. Glumesc intre ei.

NU. Am trecut prin multe forme de hartuire in acea perioada: verbala, psihica, chiar si fizica. Din partea colegilor, a parintilor lor, a profesorilor si tot asa. Am asistat la scene unde invatatoarea ne invata sa radem de colegul din ultima banca, care venea dintr-o familie cu o situatie financiara mult sub medie, pentru simplu fapt ca era mai prost imbracat decat noi. In mare parte se spune ca hartuirea li se aduce si se rasfrange mai tare asupra copiilor timizi. Nu este adevarat. Eu mi-am dorit mereu sa fiu un copil sociabil si inconjurat de prieteni. Si din dorinta asta a mea, am devenit cu copil care era complet inadaptabil. Eram diferita, asta era problema lor. Eram prea inalta, prea slaba, vorbeam prea mult si aveam pareri contradictorii prea des. Eram altfel decat ei si asta m-a facut o tinta usoara.

Am facut multe alegeri proaste in perioada aceea, am plans multe nopti, mi-am ales prietenii gresiti. Cu multi dintre ei m-am intalnit intamplator peste ani si ma salutau si ma imbratisau ca si cum am fi copilarit fericiti impreuna. Ei da, eu nu. Atunci a fost momentul in care am realizat ca nu ei au fost de vina. Rautatile, vorbele urate, toate au rezultat dintr-un comportament cunoscut, aprobat si sustinut de adultii din jurul lor.

Ei sunt cei vinovati. Acum sunt bine cu mine, am o familie minunata si o viata linistita. Au fost insa perioade in care imi era frica sau rusine sa povestesc astfel de lucruri, asta pana cand am realizat ca nu eu sunt vinovata. Nu eu greseam pentru ca eram diferita. Nu mama a gresit pentru ca m-a invatat mereu sa vorbesc si sa intreb cand ceva nu imi place. Nu eu eram problema.

http://9gag.com/tv/p/aL831v/who-will-stop-the-bullying-social-experiment?ref=fbl9
Ca mine sunt sute de adulti care au trecut prin asta in copilarie. Unii poate sunt bine acum, altii poate inca resimt traumele din acea perioada. Daca esti unul dintre cei care hartuia, am sa te rog doar sa nu transmiti asta mai departe si copiilor tai.

Copii invata de la noi. Haideti sa le dam un exemplu demn de urmat, sa oprim nasterea unei noi generatii de copii agresati, hartuiti, intimidati pentru ca au avut „nesansa” de a se nasta intr-o familie ce nu incurajeaza acest comportament.

Am ales sa public articolul astazi pentru ca avem o ora in plus, o ora pe care putem sa o folosim pentru a schimba ceva.

Daca si tu esti un adult care a trecut prin asta in copilarie te invit sa imi trimiti povestea ta, cum ai simtit tu atunci si cum sau daca te-ai vindecat. O voi publica aici, sub anonimat daca asta doresti, pentru a ajuta la constientizarea acestei forme de hartuire.

Daca si tu susti oprirea hartuirii te astept sa imi dai un like aici, voi continua cu acest demers: https://www.facebook.com/aminatomescu/

Multumesc Ana Tanase pentru video.

Sursa foto: https://www.psychologytoday.com/basics/bullying

Lasă un răspuns

