Etapele somnului in casa mea. Partea I

Nu sunt o persoana deloc matinala, nu-mi place sa fiu trezita din somn si nu pot adormi fara un film – nasol, stiu!

Asa ca inaine de a naste nu imi era teama de nimic, stiam ca am sa reusesc cumva, stiam ca am ajutoare la nevoie, eram pregatita psihic sa aduc pe lume o Printesa. Singurul lucru care ma speria teribil era somnul. Cand auzeam povestile mamelor care dormeau din 3 in 3 zile, si atunci cate 2 ore intrerupte din 15 in 15 min – horror!!

Eram hotarata ca a mea e speciala si ca va dormi dusa 20h din 24 in primele luni, cum scrie la carte. Asa a si fost in primele doua saptamani. Se trezea din 4 in 4h, manca, zambea de doua ori si gata, somn. Fara leganat, tipat sau alte giumbuslucuri. Raiul pe pamant, nu alta!

Credeti ca a tinut mult? Sigur ca nu! Dupa doua saptamani a inceput mica revolutie in casa mea. Or fi venit si colicii sau o fi zis ea ca imi ajunge, gata cu perioada de acomodare, ne-am cunoscut, placut, iubit, acum treci la munca ca doar tre’ sa stii si tu cum e cu un newborn pe inventar.

Perioada de protest a tinut pana la trei luni, timp in care le-am incercat pe toate, in ordine cronologica, dupa cum urmeaza:

•tinut in brate si mangaiat pe frunte – cam doua nopti
• plimbat prin camera ture ture fara leganat – o noapte
• plimbat prin camera ture ture cu leganat in stil fandare – cam trei nopti
• am descoperit sunetele albe si am folosit o aplicatie pe telefon care imita un aparat de ras – asta ne-a salvat cam o luna jumate, adormea instant
• apoi am cumparat un leagan pe baterii – doua saptamani adormea instant
• apoi am combinat leaganul cu sunetele albe – țuț cateva zile
• restul de nopti probabil ca n-am dormit

Pentru noi astea trei luni au fost crancene si vreau sa va spun ce ne-a ajutat sa le supravietuim:

– dupa ora 20 nu aprindeam lumina si nu ieseam din dormitor, totul se intampla pe intuneric sau cu lumina albastra, asa a invatat ca aia e perioada de noapte si orice ar fi nu se lumineaza
– ritual inainte de nani noi n-am avut, pentru ca pe ea baia mai rau o trezea asa ca era programata putin mai devreme de ora de culcare
– n-am lasat-o sa planga singura in pat, am luat-o mereu in brate ori de cate ori a avut nevoie
– am avut schimb de ture cu sotul – ziua eu, noaptea el se trezea sa o hraneasca, daca chiar nu adormea la el, atunci ma trezeam eu dar de cele mai multe ori adormea
– manca la program, nu alaptam dar foloseam pompa de san, asa si-a reglat programul si a stiut mereu ce urmeaza, ceas biologic activat
– leaganul a fost foarte util dar nu trebuia sa aleg modelul cu baterii, ramaneam uneori peste noapte fara si dimineata alergam prin benzinarii ca erau si baterii urate, din alea groase ce se gasesc greu
– leaganul este util pentru somnul scurt de peste zi sau ca sa adormi puiul, apoi trebuie sa muti copilul in patut, nu este indicat sa stea mai mult de 1h30 in leagan
– cand dormea ea, dormeam si noi, indiferent de ora.
– singurul tratament pentru colici care a functionat la noi a fost Debridat. Stiu ca nu e chiar de colici dar ii regla tranzitul si o calma imediat. Le-am incercat inainte pe toate de pe piata, am incercat chiar si din Italia, mi-a trimis soacra mea toate modelele posibile, am zis ca poate alea sunt mai cu mot. Nimic, doar Debridatul ne-a ajutat pe noi.
– n-am folosit sisteme de purtare, dar la urmatorul copil voi folosi 100%, mi se par geniale (cele ergonomice).

La trei luni fix, ne-a dat afara din camera ei! Inainte dormea in patul ei dar la noi in camera. Dupa trei luni, nu trebuia decat sa ma intorc de pe o parte pe alta ca sa se trezeasca asa ca am mutat-o in camera ei unde doarme singura si in ziua de azi. Tot de atunci a inceput sa doarma si toata noaptea, se trezea doar sa manance, uneori manaca in somn chiar.

Pe la cinci luni, cand au iesit primii ghiocei, toate reprizele de somn din timpul zilei se intamplau afara. Ploaie, vant, indiferent de vreme doar afara. Cum intram in casa, parca avea senzori, facea ochii cat cepele si incepea sa rada. Noroc cu protectia de ploaie de la carucior si copacul de langa banca. Mie imi placea sincera sa fiu, stateam pe bancuta, cu piciorul leganam la carucior si in mana tineam o carte ( cred ca am citit in perioada aia tone de carti, tare frumos mai era) . Ma cunosteau vecinii toti:
– E sora ta? Esti bona? Da nu ii intra soarele in ochi? Dar nu e prea gros imbracata? Da nu o doare spatele?
– Da mai lasa-ma in pace!

image

Asa am facut toata primavara, vara si toamna. Greu tare dar si frumos de nu se poate. Tin minte fiecare zambet, manuta ridicata si ochi sclipitori!

Va povestesc maine etapa 1-3 ani, alte provocari si alte bucurii.

Puiul tau cum au pacalit somnul in primul an? Ce trucuri au functionat la tine? Nu de alta dar vreau si o „fratioară” pentru Printesa si de data asta am nevoie de un update.

Daca iti plac povestile din casa noastra, te astept cu un like aici: https://www.facebook.com/mamadeprintesa/

4 gânduri despre “Etapele somnului in casa mea. Partea I

  1. Pingback: Cum sa te odihnesti cand ai un bebelus in casa. | Mama de Printesa

  2. Pingback: Invatam, exploram, ne jucam!!! | Mama de Printesa

  3. Pingback: Etapele somnului în casa mea. Partea a II a | Clubul Mamicilor

  4. Pingback: Etapele somnului in casa mea. Partea II | Mama de Printesa

Lasă un răspuns

