De ce o gradinita germana?!

Am mai scris despre gradinita noastra aici si motivele pentru care am ales-o dupa lungi vizite in sectorul privat.

Atunci cand am inceput cautarile stiam foarte clar ca ne dorim o gradinita cu predare in germana. De ce germana? Am avut mai multe criteri. In primul rand am avut de ales intre engleza, italiana si germana pentru ca acestea sunt limbile pe care le cunoastem cel putin unul dintre noi, ar fi fost foarte greu sa o duc la o gradinita germana daca noi nu pricepeam o boaba. Am mers pe aceasta varianta, germana, pentru ca engleza oricum va face, este limba obligatorie in mai toate scolile – plus ca va prinde oricum din viata, 90% dintre europeni stapanesc foarte bine limba- iar italiana a auzit de mica in casa, din vacantele la bunici, de la taicasu deci cumva este si asta o limba nativa pentru ea chiar daca refuza inca sa vorbeasca, intelege foarte bine.

imageAsa ca germana sa fie! Am fost sfatuita de foarte multe mame sa renunt la calea asta pentru ca daca nu va avea continuitate in scoala va uita tot. Sunt perfect de acord cu ele, mai ales ca deocamdata nu am gasit o scoala germana buna ( poate aveti voi recomandari, ar fi utile). Daaaar.. procesul invatarii unei limbi straine are multe avantaje pe langa faptul ca „da bine la CV” : dezvolta memoria, inteligenta, copilul devine mai sociabil ( fiind nevoit sa depuna un efort pentru a comunica cu ceilalti). Iar noi suntem dispusi sa ne mutam in Germania daca isi va dori foarte mult sa aleaga acest drum.

Daca va ganditi sa alegeti o scoala/gradinita cu predare in alta limba decat cea de acasa, pot sa va spun dau cateva sugestii, lucruri care au functionat la noi:
– unul dintre voi trebuie sa stie limba care se vorbeste la gradinita, nu va bazati pe faptul ca sunt mici si prindeti o data cu ei, au un ritm alert de invatare si nu veti tine pasul
– continuati si acasa ce s-a discutat acolo peste zi, la noi au tematici saptamanale: toamna, hainele, etc.
– daca copilul nu se simte confortabil acolo, nu insistati, este posibil ca unii copii sa se simta defavorizati pentru ca nu cunosc limba, iar atunci faci mai mult rau decat bine
– copii de care va fi inconjurata vor fi din familii bune, de la care va avea ce invata, va putea lega prietenii frumoase ( la noi asa este, nu stiu daca este noroc sau chiar asa functioneaza

-educatoarea conteaza enorm!

Eu pana acum sunt foarte multumita de cum au decurs lucrurile intr-o luna jumatate de gradi din care doua saptamani de otita acasa. Stie culorile, partile corpului, cateva animale, cateva cantecele, stie sa ceara apa, sa puna intrebari scurte, si observ ca zilnic intelege tot mai multe. Imi raspunde in romana, dar intelege 90% din ce ii vorbesc.
Este si meritul educatoarei, Printesa o iubeste tare si ea chiar e selectiva atunci cand imparte iubire :)).
Multumim Frau!
PS: Ne ajuta si astfel de carticele (danke tante Lili:*) si cantece, multe cantece.

image
Daca va plac povestile din casa mea, te astept cu un like aici: https://www.facebook.com/mamadeprintesa/

Lasă un răspuns

