Schimb de retete sanatoaso-delicioase!

Nu sunt deloc priceputa in bucatarie. La noi mesele sunt pregatite de omul meu, eu gatesc putin si rar, ca sa nu se plictiseasca nimeni. Noroc cu mama ca ii gateste micutei mereu, fara ea ar fi fost groaznic. Multumesc Mami!

image

Cu toate ca felurile de mancare pe care stiu sa le prepar le numeri pe degete, ma preocupa foarte mult alimentatia Printesei. Nu cred ca exista ceva 100%Bio, Eco, peco, țeco dar incerc sa ii ofer preparate cat mai sanatoase si gustoase in acelasi timp. Lactatele le iau din sursa sigura si carnea la fel. In rest mai jonglam si insistam pe modul de preparare, cat mai putine prajeli, uleiuri si altele. Avem noroc ca ea nu este exagerat de mofturoasa, mancam cam orice, mai putin sosuri si chestii care curg si arata dubios.

Nu stiu cum sunteti voi, dar eu mereu raman fara idei. Asa caaa… m-am gandit sa facem aici pe blog schimb de retete sanatoase. Daca aveti un preparat delicios si sanatos pentru copii nu il tineti doar pentru voi, sharing is caring! Va invit sa lasati aici in comentarii reteta sanatoaso-delicioasa pe care cel mic o adora. Poate fi dejun, pranz, cina sau desert. Promit sa le incerc chiar daca urasc bucataria!

image

Sparg eu gheata si va dau reteta pentru dejun pe care Printesa o adora. Omleta cu legume la cuptor. Se prepara repede, e foarte buna si n-are pic de ulei. Asadar, aveti nevoie de:

5-6 oua (depinde cate persoane aveti la masa)
Legume – ce va place sau ce aveti prin casa ( ardei, rosii, masline, ceapa, porumb, etc)
50-60ml de lapte
Branza – la fel, ce va place sau ce aveti prim frigider ( telemea, parmezan, mozzarela, etc)
Condimente si verdeata dupa gust
Un vas termorezistent/forma de tort/forma de chec

Mod de preparare:

Se spala si se taie legumele ( pentru cea mica eu tai cat de mic posibil). Se rade branza si se bat ouale.
Peste ouale batute adaugati legumele, branza si laptele, apoi condimentele. Eu folosesc o forma de tort in care pun foaie de copt, dar puteti sa ungeti si cu unt vasul. La cuptor aprox 25-30, pana cand trece testul cu scobitoarea.

Pofta buna!

LATER EDIT

Am descoperit de curand pe blogul Printesei Urbane o reteta sanatoaso-delicioasa de popovers. Am reusit doar sa gust, a mea Printesa le-a devorat pe toate cu magiun facut de bunica.

Ingrediente:
– o cană lapte integral la temperatura camerei (200 ml)
– o cană făină albă
– 3 ouă la temperatura camerei
– două linguri de unt încălzit
– un praf de sare

Mod de prepare:

1. Încingeți cuptorul la 220 de grade C, adică la foarte mare.
2. Bateți bine ouăle cu laptele, cam un minut. Adăugați și untul și amestecați bine.
3. Adăugați făina în ploaie și sarea, bateți bine amestecul, încă 1-2 minute.
4. Puneți în cuptor tava pentru brioșe sau 8 vase ramekin 3-4 minute (unse bine cu unt), până se încing și ele bine.
5. Scoateți tava, turnați aluatul, umpleți formele cam pe trei sferturi. Băgați tava la cuptor.
6. Lăsați la copt 15 minute fix.
7. Reduceți temperatura la 180 de grade, mai lăsați la copt 20 de minute.

Alte sfaturi utile pentru aceasta reteta gasiti aici.

12713894_10154159878706756_1953424686_n

Astept retetele de la voi, cu rugamintea de a le scrie aici pe blog, la comentarii, pentru a fi vizibile pentru toata lumea.

Multumesc!
Pe FB ma gasiti aici: https://www.facebook.com/mamadeprintesa

Sursa foto

Un gând despre “Schimb de retete sanatoaso-delicioase!

  1. Bine, voi publica rețeta „mea” de ieri aici. Aș putea zice a mea pentru că, am folosit doar ce am avut în acel moment în bucătărie, cam ce are fiecare 😊. Ieri am pregătit pui la cuptor, separat pe aragaz orez cu legume. Am spalat puiul, unele zic ca trebuie, altele nu, eu îl spal îl mai curăț… și i-am făcut un „masaj” cu sare, piper si boia. Pe o tavă am așezat puiul am pus puțin ulei, am folosit ulei de floarea soarelui, dar dacă aveți de măsline e mai sănătos ☺. Vreo două pahare de apă, rondele de morcov, si ce legume mai aveți prin bucătărie. Între timp am încălzit cuptorul. Am băgat puiul la căldură și l-am lăsat vreo 2 sau 3 ore, până am considerat eu ca s-a facut. Și orezul, cel clasic cu legume gen mazăre, morcov, fasole verde, porumb. Alexandru a păpat cu plăcere, are un anișor și opt luni ☺. Sunt multe alte feluri. Dar acesta este o rețetă mai simpla, cam cu ce are fiecare în bucătărie!

    Apreciază

Lasă un răspuns

