Tabieturi de Printesa – Tabiet la tabiet

 

Tare mi-am dorit sa mosteneasca de la taicasu tot, mai putin obsesia pentru tabieturi. De ale lui nu stau sa va povestesc pentru ca mi-ar trebui pe putin trei bloguri si patru ani ca sa le cuprind pe toate.

In schimb Printesa, n-are chiar asa multe in comparatie cu el. Dar daca ma gandesc bine, ea are trei ani doar si deja are tabiet la tabieturi.

Sa va explic. Ne dezbracam seara pentru dus. Hainele se dau jos mereu in aceiasi ordine: bluza, maieu, pantaloni, chiloti si ciorapi. Toate hainele date jos trebuie intoarse pe fata, impachetate doar de ea si musai in ordinea in care au fost date jos iar apoi duse la cos. Am noroc ca e foarte cald in casa, sta cam 15-20 min sa faca toate astea. In fiecare seara, fix in aceiasi ordine. Niciodata nu omite nimic si nu accepta sa fie grabita sau ajutata.

Daca ne dezbracam intr-o ordine precisa, va imaginati ca ne si imbracam cu aceiasi precizie: chiloti, bluza, ciorapi, pantaloni. In pat, la culcare, lucrurile se desfasoara mereu la fel: il pupa pe tati, bea laptele in timp ce ii citesc, cand e gata imi da un pupic, o imbratisare si un secret la ureche ( e secret, nu il dezvalui, dar in fiecare seara e acelasi – prea bun ca sa il schimbe). Aranjam perna, inchidem lumina, deschidem lumina sa vina tati pentru ca nu l-a pupat suficient de tare, iar inchidem lumina, o aprindem din nou – de data asta doar albastra ca sa nu o doara ochii cat bea apa. In final ne si culcam.

image

Buun. Ar fi chiar dragut daca ar fi doar atat. Apa o bea doar dintr-o anumita butelcuță, compotul de la bunica are pahar special, ceaiul la fel, supa dintr-un anume castron, se mananca doar cu o anumita lingura. Olita sta intr-un singur loc cand o foloseste, scaunelul ei tot asa, in masina trebuie sa isi dea jos caciula si pantofii chiar daca mergem pentru cinci minute, geaca se inchide doar cu 3 cm sub gat ( mereu stie locul precis pana unde sa traga fermoarul, nici mai mult – nici mai putin). Are o cutie cu jeleuri de la Nona si zilnic are voie trei, ea alege cand sa le manace. Mereu le vrea pe toate odata: doua mure si un uras. Niciodata doi ursi si o mura. Niciodata.

Zilele trecute am fost sa cumparam rochita pentru serbarea de saptaman asta. Am intrebat-o dinainte cum vrea sa arate. Asta mi-a spus:

– Sa fie cu sclipici, nici prea scurta – nici pana jos, sa se invarta si sa fie de printesa ( evident!)

Banuiam ca va fi greu de gasit, dar nici chiar asa. Cand intr-un final a gasit rochita perfecta, a trebuit musai sa o probeze ca sa vada daca se invarte, a trecut si tesul final asa ca am cumparat-o!

Acum seara imi spune ca a vazut intr-un magazin, stie ea care, pantofiori cu sclipici cu Elsa perfecti pentru rochita!! Sper sa ii gasim…

Va rog spuneti-mi ca nu doar la noi e asa. Ai vostri pitici au tabieturi?

Lasă un răspuns

