Lucruri utile pentru primul an de viata

 

Daca esti mama pentru prima oara, atunci cu siguranta in primele luni de sarcina vei fi la fel de debusolata ca si mine, spre sfarsit incepi sa mai prinzi curaj. Am zis sa fac o selectie pentru voi, viitoare mamici, si pentru mine ca sa nu uit pana la urmatorul bebe, a celor mai importante lucruri pe care trebuie sa le ai in casa in primul an de viata al bebelusului. Am sa va atasez si poze cu variantele pe care le-am avut noi:
– un patut, saltea si cearceaf e bine sa le ai chiar daca doresti sa culci copilul cu tine in pat. S-ar putea sa patesti la fel ca mine si sa te trezesti ca la trei luni pruncul vrea singur in camera. Patutul a fost Ikea (personalizat de noi cu o coroana uriasa) iar salteaua a fost din cocos cumparata online ( nu mai stiu exact de unde).

image

 

– carucior, aici e in functie de buget si preferinte. Criterile noastre in alegerea caruciorului au fost urmatoarele: sa fie 3in1, sa aiba suspensii, rotile din fata pivotante, sa se inchida cat de usor posibil, sa aiba mult spatiu de depozitare, sa fie inalt pentru ca si eu sunt si atunci mi-ar fi fost greu sa stau aplecata, mai ales dupa nastere. Noi am avut un MacLaren Grand Tour LX – din cate stiu nu se mai fabrica modelul, dar va spun era genial. Imi masura chiar si caloriile pierdute la fiecare plimbare cu Printesa.

image

-sterilizator, pe asta l-am luat dupa ce s-a nascut dar e bine sa il ai dinainte. E util chiar daca poti alapta sau nu. Un biberon si o suzeta. Sterilizatorul a fost Avent, iar la biberoane le-am incercat pe toate – cel mai mult i-au placut cele de la Nuk din sticla. Sunt mai utile pentru ca trebuie sa inlocuiti doar tetina periodic.

image.jpg

– hainute, nu exagerati pentru ca bebe creste repede si nu poti sa stii exact cat de maricel sau micut se naste, asa ca luati cateva sa fie si restul puteti lua si dupa ( cu siguranta veti si primi foarte multe).

– termometru pentru copil si unul pentu baie. Noi avem unul pentru frunte, a fost si foarte util.

– servetele, pampersi, betisoare de urechi, prosop, paturele, fineturi – pe toate puteti sa le cumparati din timp ,cat mai multe, cand prindeti reduceri – niciodata nu sunt suficiente.

Acum sa va spun ce am mai avut noi in casa si ne-a fost foarte util, evident partea astea a listei este subiectiva si variaza in functie de preferintele si nevoile fiecareia dintre voi in parte:

– pompa de muls – personal o recomand pe cea electrica dubla de la Spectra. Este foarte utila in cazul in care copilul nu vrea sa suga de la san, pentru momentele in care nu poti sa fii langa el la ora mesei sau daca trebuie sa te intorci la job. Merita investitia.

image

– incalzitor de biberoane ( eventual unul cu functie de dezghetare). Cel mai util este noaptea cand n-ai nici un chef sa incalzesti old style, la aragaz.

image

– scaun de masa , care niciodata n-a fost doar scaun de masa. Acolo a scris, a facut plastelina, s-a uitat la televizor, etc., etc. Asa a fost al nostru, dar cu husa alba.

image

– babycook de la Beba! E cu adevarat util doar sase luni dar isi merita banii. In acelasi vas fierbe la abur legume/carne si mai apoi le blenduieste. Toata treaba dureaza intre 5 si 12 minute, iar puiul are o masa sanatoasa in timp record. Acesta este modelul pe care l-am avut noi, dar au si o varianta dubla/ pentru gemeni.

image

– un leagan electric – ne-a salvat in multe randuri, am scris aici despre el.

– cada cu suport, scaunel de baie pentru 6+ luni.
Sigur am mai uitat multe lucruri, dar pe masura ce imi voi aminti am sa mai adaug pe lista. Si va rog si pe voi sa imi spuneti aici in comentarii ( pentru a fi mai usor vizibil pentru mamele care citesc) ce ati avut sau aveti in casa si vi se pare foarte super mega util in primul an.

Daca gasiti utile informatiile de pe blog, va astept cu un like aici:
https://www.facebook.com/aminatomescu/
Update dupa al doilea copil:

• un sistem de purtare – acum folosim wrap elastic si un wrap tai, in curand facem un upgrade cu o manduca

•scoica auto – o folosim pentru transport dar si ziua, in casa. Ii place mult sa doarma in ea.

•o salteluta gonflabila de la Ikea pentru schimbat scutece

3 gânduri despre “Lucruri utile pentru primul an de viata

  1. Pingback: Diversificam sau autodiversificam? Aceasta este intrebarea. | Amina Tomescu

Lasă un răspuns

