Carte de copii cu povesti pentru adulti.

 

Am descoperit cel mai tare film horror facut pana acum. Daca sunteti amatori de astfel de ecranizari trebuie neaparat sa cititi mai jos.

Personajul principal este o fata „de demult”, nimic prea interesant aici. Partea captivanta este ca totul se petrece in imaginatia ta, nu pe un ecran. Si e atat de morbid totul incat iti vine sa nu mai schimbi pagina.

M-ati prins. Nu e film. E carte. Si e de copii. Si are o coperta fantastic de frumoasa. Las imaginile sa vorbeasca de la sine.


Cei care scriu, tiparesc, editeaza, castiga de pe urma unor astfel de carti sunt ca niste pedofili ascunsi in oameni normali.

Intri in librarie cu gandul sa cumperi o carte frumoasa, ca de – vrei sa-ti cresti copilul altfel, sa fie educat si sa ii placa a citi. Te uiti pe rafturile ticsite cu fel de fel de carti si o alegi pe asta. E cu Mos Craciun – perfecta pentru sezonul acesta. Are si multe povesti scurte – ideal de citit inainte de culcare. O rasfoiesti putin, nu stai sa citesti totul – titlurile suna dragut. O cumperi.

Ajungi cu ea acasa si descoperi crime sangeroase, oameni executati, capete secerate si alte multe monstruozitati.

I-am citit Printesei, de mica, cam tot ce ne cadea la mana: carti, reviste, agende, pliante, reclame, orice. Si am zis intotdeauna ca cei care sunt contra basmelor romanesti exagereaza.

Sa ma iertati, n-am crezut niciodata ca avem povesti chiar asa de prost scrise. Pot sa inteleg ca acum 50,100,300 de ani sau mai mult habar n-aveau de metode de „parenting”, baietii erau la razboi de la 10 ani, fetele la cratita acasa chiar mai devreme.

Dar se presupune ca am evoluat, ca nu ne mai crestem copiii ca pe niste barbari. Atunci ma intreb, cum sa publici o mizerie de carte ca aceasta?

Cartea mi-a cazut in mana fix intamplator, dar puteam sa o cumpar si eu la fel de linistita. Ii citesc in continuare povesti romanesti, dar de acum inainte intai citesc in gand, apoi cu voce tare.

Eu spuneam intotdeauna ca nu exista carte proasta, doar cititor nepotrivit. Eh uite ca mi-am gasit nasul, pe Arghezi.

Daca aveti recomandari de carti frumoase pentru mica Printesa va astept sa le impartasiti si cu noi: https://www.facebook.com/mamadeprintesa/

5 gânduri despre “Carte de copii cu povesti pentru adulti.

  1. Alba ca zapada orfana de mama si otravita de vrajitoare, Praslea cel voinic urat de fratii mai mari pentru ca a reusit sa aduca merele de aur, ursul pacalit de vulpe…i le-am spus din memorie piticului meu cand avea o luna, apoi am inceput sa caut altele si sa le modific pe acestea. Tin minte ca mi le punea mama la casetofon…oare nu sesiza mesajul? Tata zice ca nu am luat-o razna de la ele dar mai stii ? Si mie mi se par deplasate aceste basme.

    Apreciază

  2. Acelasi lucru l-am patit si eu…. avem o carte cu coperti tare frumose pe care scrie „Povesti romanesti ” … ma apuc sa-i citesc piticului intr-o zi din ea ( noroc ca e mic deocamdata 1 an si 4 luni ) ” Tinerete fara batranete si viata fara de moarte ” . Toate bune si frumoase, pana cand Fat-Frumos intalneste o vrajitoare urata careia ii zboara un picior cu o sageata, apoi o alta cu 3 capete careia ii zboara un cap tot cu o sageata…. really ??? Sa citesti asa ceva unui copil care si asa are o super-extra-mega imaginatie ??? ( vorbesc aici deja de cei mai maricei ) ma intreb de ce n-or fi fost zane cu care sa danseze Fat-Frumos pana la epuizare… sau sa rada sau orice altceva pozitiv…. 😕😕😕

    Apreciază

Lasă un răspuns

