De ce apar prietenii imaginari?

Daca aveti macar un copil in casa, stiti precis ce imaginatie bogata pot avea. Transforma povesti, inventeaza cantece, contruiesc lucruri dubioasa pe care le numesc castele sau deseneaza linii haotice aka flori de primavara.

Despre Printesa mea stiam demult ca are o imaginatie bogata, mereu inventeaza si spune tot felul de minuni. De curand insa am primit-o in casa pe sora ei, Lanterna.

Da, da, Lanterna se numeste sora ei imaginara. De unde, cum sau de ce nimeni nu stie. Cert este ca exista, sora asta a ei. Tot ce stim despre ea este ca sigur nu e fata mea, e doar sora ei, e blonda si are par lung, foarte nazdravana dar prietenoasa.

image

Am crezut ca trece doar intr-o vizita scurta prin casa noastra aceasta Lanterna, asa cum s-a intamplat si cu Icu (accent pe U), prietena ei de sarit in pat. Dar nu, Lanterna e insistenta si mult mai prezenta.

Vorbind cu un psiholog si citind mult pe tema aceasta am aflat ca motivele pentru care copiii creaza prieteni imaginari sunt multe, iar situatia difera de la caz la caz.

Cel mai des se intampla la copiii foarte creativi, care simt in permanenta nevoia de a inventa. Este totodata varsta povestilor, a fanteziilor iar cei mici vor sa aduca putin mai aproape lumea din carti si/sau desene.

Pe langa partea amuzanta si amintirile frumoase care vin la pachet cu prietenul imaginar, putem din cand in cand sa il facem si util. Am scris aici despre importanta conectarii cu copilul si cum functioneaza ea. Pana sa apara Lanterna, ne jucam cu plușuri sau inventam diverse povesti prin care ea putea sa isi exprime mai usor anumite stari, frici, sentimente. Acum e mult mai simplu, Lanterna face treaba pentru mine:

– Sa stii mami ca Lanterna a fost cu mine la gradi, si a vazut ce urat a vorbit X, si acum Lanterna a zis ca nu a fost frumos. Asa ti-am zis si eu „azi mai demult” (a se citi „ieri”) si am avut dreptate.

Pe langa creativitatea ei iesita din comun, esti si foarte bossy si vrea mereu sa fie ascultata. Lanterna nu spune nici câr nici pâs. E perfecta.

Exista insa situatii cand copilul isi creaza un prieten pentru a putea trece mai usor peste o situatie noua si dificila pentru el, ca mecanism de coping- divortul parintilor, pierderea cuiva drag, mutarea in alta tara/oras, etc. Prietenii imaginari mai pot aparea si la copiii cu parinti hiperprotectivi, ca o nevoie de intimitate sau pot avea superputeri atunci cand copiii nu se simt in siguranta.

Oricare ar fi motivul, este ok atat timp cat noul lui BFF nu ii pune in pericol siguranta, nu isi asuma vina pentru greselile copilului si atunci cand nu il tine departe de lumea reala. Este normal sa existe, uneori poate ajuta, mai ales in perioada prescolara.

Eu sper sincer sa nu ajung sa pun patru farfuri la masa, si sa se duca in Wonderland cat de curand draga noastra Lanterna. E semn ca trebuie sa mai fac un copil, poate o sora pentru Printesa.

Copilul tau are un prieten imaginar? Te astep sa imi povestesti aici:
https://www.facebook.com/mamadeprintesa/

4 gânduri despre “De ce apar prietenii imaginari?

  1. La noi inca nu e cazul, Edy e mic ca sa ne povesteasca de astea, insa citeam de curand despre prieteni imaginari. Credeam ca doar în filme se intampla :)). Cand eram noi mici cred ca nici nu ni se permitea sa avem asa ceva, cred ca de asta mi s-a parut ciudat in prima faza..

    Apreciază

    • Eu prieteni imaginari nu-mi amintesc sa fi avut dar in schimb credeam ca in televizor exista multi pitici care coloreaza imaginile foarte repede. E adevarat ca oamenii se speriau mai tare pe vremuri de „prieteni” ireali dar am avut noroc de parinti care nu-mi au omorat creativitatea.

      Te pup

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

