Cum arata viata cand esti mama de baiat – Guest Post – „Mama de Matei”

Acest articol a fost scris de „Mama de Matei”, la invitatia mea. Am rugat-o sa povesteasca pentru noi cum arata viata unei mame de baiat. Cam asa:

 

„Bună. Să mă prezint. Mă numesc … De fapt, nici nu contează numele meu. Sunt o mamă de băiat, mai exact, mamă de Matei. De șapte luni.

Nu mi-am imaginat niciodată cum mă voi descurca în această postură. Nu am frați, întotdeauna am stat mai mult pe lângă mama decât pe lângă tata, și am fost un copil cuminte. Prin urmare, chiar nu aveam idee despre cum ar trebui să mă comport cu un băiețel, cum ar trebui să îi vorbesc, în ce mod să îl educ…În fine, probabil mamele de băieți știu deja despre ce vorbesc.

Înainte să povestesc primele impresii, aș vrea să punctez încă de la început cel mai important aspect, și anume, că și băieții au nevoie de aceeași dragoste ca și fetele. Un copil este până la urmă un copil, care se crește cu trei părți iubire și o parte grijă. Deci să nu vă fie teamă să le arătați dragostea pe care le-o purtați, ba din contră, este nevoie de multă iubire pentru a face dintr-un puiuț frumos, un om frumos.

Acestea fiind spuse, iată câteva notări despre viața mea de mamă de băiat:

  1. Credeam că povestea că băieții sunt obsedați de mame este doar o poveste. Ei bine, nu. Mama trebuie să fie în permanență în aria vizuală a celui mic. Sigur că și tata este distractiv, dar bebe cu mami mănâncă, cu mami adoarme, mami alină cel mai bine durerea, brațele mamei sunt cu adevărat vindecătoare!
  2. Nu știu fetele cum sunt la capitolul joacă, însă în cazul nostru cel puțin, joaca arată cam așa: aruncare în aer,cât mai sus posibil, „târât” prin pat ori pe ceva moale, sau gâdilat în pozițiile cele mai ciudate. Însă cea mai mare distracție este atunci când copilul se cațără pe umerii mamei, sau când se agață puternic de părul ei, ori  se leagănă pe genunchii ei.  Sigur că este epuizant pentru mamă, dar în nici un fel nu vor fi acceptate pauzele, până când nu va apărea ceva mai interesant de făcut.
  3. Jucăriile cele mai uzate nu sunt cele cumpărate din magazin. Nu. Sunt cele improvizate. Adică orice cutie goală ( sau plină, cine știe ce minunății putem găsi în ea), pet-urile, pline sau golite, șervețelele sau tuburile de cremă. Cred că telefoanele mobile sau laptop-urile sunt pe placul tuturor copiilor, deci nu mai este cazul să le menționez. Altfel ocupă și ele o poziție de top în clasament.
  4. Știu că și fetele au o mulțime de jucării, însă mă gândesc serios să pregătesc un spațiu mare pentru toată colecția lego ce va urma să o am în casă, pentru mașinuțe, monștrii spațiali, pistoale, cartonașele cu toți fotbaliștii din lume, săbii și cine știe ce va mai apărea între timp pe piață. Probabil va trebui să îmi cumpăr o casă mai mare. Sau pe cea mai mare.
  5. Hăinuțele sunt o reală încântare. Momentan doar pentru mine. Sigur că îmi doream un șifonier plin cu fustițe tutu și pantofiori roșii, însă când îl îmbrac în ținute care de care mai haioase, elegante,casual sau bine potrivite, mi se pare că este cel mai frumos copil din lume. Și nu regret nici măcar o clipă că aranjez o freză de băiețel în locul unei codițe cu fundiță.

Sunt mamă de băiat. Și mă simt norocoasă pentru fiecare privire plină de dragoste a fiului meu, pentru fiecare îmbrățișare călduroasă și pentru fiecare zâmbet ce mă face iremediabil să zâmbesc la rândul meu.”

Pe mine ma gasiti mereu aici: Facebook – Mama de Printesa

5 gânduri despre “Cum arata viata cand esti mama de baiat – Guest Post – „Mama de Matei”

  1. Baietii au aceeasi nevoie de dragoste, atentie, afectiune ca si fetele. Poate ca sunt mai atasati de mame decat sunt fetele… adica baietii mei isi iubesc tatal foarte mult, insa mami nu poate fi inlocuita de nimeni si nimic. Si baietii plang si se sperie. Au dintre cele mai sincere sentimente posibile, sunt omuleti fragili care au maxima nevoie de afectiune. Baitul meu cel mare (9 ani) plange pe furis la el in camera pentru ca a auzit ca „baietii nu plang” si cel mic (2ani si 6 luni) se sperie de jucarii care arata infricosator: un dinozaur de 20 cm verde pe care il ocoleste si l-a aruncat din cada pt ca ii era frica sa faca baie cu el.

    Deci per total copii sunt cam la fel… cred ca diferenta este ca in casele cu baieti gasesti sute de masinute, lego, puzzle, roboti, pusti si pistoale, masti de supereroi si haine aruncate… aaa da !!! si baiestii cand ies de la baie alearga dezbracati prin casa :)))) nu stiu daca fetele fac asta sau sunt mai timide 🙂

    PS: este mult mai complicat sa asezi pe olita un baietel… si chiar daca reusesti sa il pui la timp cum trebuie, are degetelul foarte subtire si ca un carlig scoate obiectul muncii la lumina si imprastie materialul pe jos…pt ca e distractiv si mami scoate niste zgomote interesante cand vede

    Apreciază

    • Iti confirm eu, si fetele alearga dezbracate. Eu am in casa tot atatea papusi cat masini. Mi-am dorit nespus un baiat ( si nu ma las pana nu o sa il am :)) ), tocmai de aceea am rugat-o pe „Mama de Matei” sa ne povesteasca cum arata o casa cu baietel in ea.

      Treaba cu olita cred ca e o provocare😂, pare tare funny privit din exterior.

      Te imbratisez cu drag😘

      Apreciază

Lasă un răspuns

