Sa duc sau sa nu duc copilul la gradinita? Aceasta a fost intrebarea

Intrarea in colectivitate vine la pachet cu multe ganduri, griji, decizii si frici. Daca in august imi era mai mult teama si ma gandeam ca poate ar mai putea sta un an acasa, acum sunt convinsa ca am luat cea mai buna decizie. Sunt convinsa ca exista multe mame in situatia mea care au simtit sau simt la fel. Am auzit de multe ori:

  • Ce face la gradinita face si acasa cu mine. De acolo se imbolnaveste, nu stiu ce si cat mananca, e inca mic, etc….

Sau (asta e poveste reala, stiu, si eu am fost la fel de uimita):

  • Nu am sa il duc la gradinita pana cand nu va putea sa imi poveseasca exact tot ce face acolo.

Cred ca nici la scoala copiii nu povestesc chiar tot ce fac, asa ca probabil mama in cauza va avea ceva timp de asteptat pana va baga copilul in sistemul educational.

De imbolnavit se imbolnaveste si acasa, sa fim serios. Niciunde nu poate sta ca intr-o bula oricat de mult ne-am dori sa ii protejam. Si orice scuza ati mai gasi pentru a amana acest pas, e inutil. In adancul sufletului singurul motiv real este ca inca nu suntem noi, ca si parinti, inca pregatiti sa ne rupem cateva ore pe zi de ei. Spun noi, pentru ca ei sunt odata ce vad ca acolo e minunat.

Am petrecut primii trei ani din viata Printesei cu ea de mana. Am fost o norocoasa si au fost cei mai frumosi si obositori trei ani din viata mea. Am plans in prima saptamana zi de zi cand o lasam la gradinita. Eu, nu ea. Am scris aici despre prima ei zi la gradi.

Nu stiu daca gradinita, educatoarea sau simpla intrare in colectivitate este motivul pentru care simt ca al meu copil e mult mai linistit. De mica a fost foarte sociabila, si mereu a cautat sa fie inconjurata de copii. Iesirile noastre de doua ori pe zi a cate 3 ore nu erau suficiente se pare.

Acum este mult mai empatica, incearca sa ajute, si oricat de mult m-as fi chinuit eu inainte sa ii explic sau sa ii arat, nu era suficient pentru a o convinge. E mult mai rabdatoare, mai increzatoare si foarte mandra ca poate vorbi o limba pe care prietenii ei nu o inteleg.

Intradevar, a venit si ea acasa cu otita, enterocolita, raceli si virusi si tot ce se poate. Stiam ca asa va fi, asa ca ne-am inaramat de la inceput cu mult calm.

Stiu ca in afara (nu stiu la noi daca exista acest sistem), este o practica obisnuita sa iti “scolesti” copilul acasa aka Home Schooling. Cred ca este o varianta doar atunci cand copilul … nu stiu. Eu nu inteleg deloc rationamentul si/sau plusurile. Dupa cum vad eu lucrurile, un copil care sta acasa nu face altceva decat sa invete stric materia care se preda la cursuri. Nu invata sa relationeze, nu invata sa se descurce in diverse situatii, sa isi faca prieteni, sa lucreze in echipa si multe altele. Daca exista printe voi, cititoarele mele, cineva care a ales aceasta varianta sau cunoaste cazuri concrete sunt tare curioasa sa aflu pareri din “interior”. Poate sunt eu prea old school. Sau poate nu.

Va invit sa imi lasati aici gandurile voastre despre schimbarile pe care gradinita le-a adus in viata copilului vostru. Despre ce ati ales si de ce, sunt sigura ca mamele cu copii mai mici vor fi interesate sa citeasca din experienta voastra.

Va imbratisez,

Mama de Printesa

3 gânduri despre “Sa duc sau sa nu duc copilul la gradinita? Aceasta a fost intrebarea

  1. Pingback: Cresa romano-daneza – o alternativa la sistemul traditional | Mama de Printesa

  2. Maria va face doi ani in iunie…nu am fost niciodata de acord sa o dau la cresa…nici nu stiu de ce am foat atat de impotrivita…acum ma gandesc serios sa o dau din toamna. In mai ma voi intoarce la munca…si decat sa o stiu acasa cu vreo bona sau bunica, crsd ca voi alege cresa…Pentru ca este foarte sociabila si cred ca s-ar descurca foarte bine. :*

    Apreciază

    • Te inteleg perfect, si mie mi-ar fi fost tare greu daca ar fi trebuit sa o duc la cresa, si gradinita mi s-a parut un efort prea mare:)). Acum depinde si de bunici, eu la as fi lasat-o cu ochii inchisi cu ei daca ar fi putut sa stea cu ea. Succes, sa ne povestesti cum a fost .

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

