Doua mame, doi tati. Cum explici asta copilului?

Ciudat sau nu, lumea asta in care va creste copilul meu mi se pare foarte diferita de cea in care am crescut eu. E adevarat ca n-am apucat pupaza din tei si nici n-am fost la furat de cirese, dar am fugit cu gasca de la bloc pe deal la Muscel, si am stat afara pana tarziu cu gasca de prieteni de la bunica. Am amintiri de nepretuit din copilarie, unele minunate, altele mai putin. Am ales sa pastrez doar ce imi face bine la suflet.

Dar acum situatia sta altfel, nu cred ca mama isi facea griji daca sau cum sa imi explice ca exista si relatii gay, ca un copil poate avea doua mame sau doi tati. Nici nu imi amintesc precis de unde am auzit ca asa ceva e posibil. Asa ca opinia mea vizavi de aceast subiect mi-am creat-o singura: din ce am citit despre subiect, din povestile oamenilor care au aceasta orientare, chiar si din religie, si nu in ultimul rand dupa filtrul propriu.

family-two-moms

 

Nu ma deranjeaza absolut deloc orientarea nimanui. Cred ca e fix treaba fiecaruia cum, in ce fel, si cu cine doreste sa isi imparta viata si/sau patul. Ma deranjeaza doar atunci cand acest lucru este public, ostentativ. Alegerea asta este una personala, asa ca ar trebui sa ramana personala. Nu sunt de acord cu afisarea in public, sarturi prin cafenele sau casatorii legalizate. Imediat am sa motivez si de ce.

Puteti sa imi spuneti ca sunt old style (sau cum vreti voi) dar cred ca sarutarile alea lungi si cu nesat sunt acceptabile in public doar in perioada adolescentei (cand focul e mare si judecata mica). Dupa asta, devine lipsa de respect cumva, chiar daca esti gay sau hetero. Stiu, stiu, am ajuns sa vorbesc fix ca mama. Ce sa ii fac, la toti ne vine randul.

Nu cred nici ca te nasti asa. Am citit despre asta si va spun sigur: cate studii/cercetari/analize exista pro tot atatea exista contra. Cred ca toti copiii atunci cand se nasc sunt asexuali (ei nu isi dau seama de diferente, de sex, de nimic), curiozitatea lor apare pe la trei ani. Unii pot fi influentati de parinti, altii in adolescenta (cand hormonii, curiozitatea si naivitatea sunt la cote maxime), altii aleg aceasta cale adulti fiind. Oricum ar fi, cred ca este o alegere, nu ceva genetic. Si oricum ar fi, este treaba fiecaruia ce alege, atat timp cat nu ma afecteaza pe mine.

Treaba cu casatoriile gay, iarasi mi se pare … cumva. Majoritatea spune ca vrea asta pentru ca dupa ce traiesti o viata cu un om, risti sa ramai fara nimic din ce ati construit impreuna. Daca asta e motivul se rezolva simplu cu un testament. Facut bine, cu cap, pentru a fi incontestabil.

Se spune (si cred) ca e greu,si multi sufera de depresie din aceasta cauza pentru ca duc o viata ascunsa. Nu mi se pare nimic ascuns, e ok sa spui ca esti gay, e viata ta si tu trebuie sa traiasti in ea, nu eu. Nu e ok atunci cand ma obligi pe mine sa ii explic copilului de ce doua doamne se saruta pe strada. La fel cum nu sunt ok si multe alte lucruri pe care unii le fac in public si pe care imi e la fel de greu sa i le explic. La un moment dat va stii ca sunt si oameni care au ales asta, ca exista si droguri, si rau si ca magia e doar in basme, stiu ca nu va trai intr-o bula de cristal oricat de mult as vrea.

 

Nu sunt nici extremista, nu cred ca ar trebui arsi pe rug pentru ca asta au ales. Dar cred ca trebuie sa pastreze, la fel ca si mine, o limita de decenta si repect (exact ce pretind si ei). Stiu ca multi sunt oameni foarte ok, civilizati, poate mai educati decat unii hetero. Dar asta nu inseamna ca un copil va creste mai bine cu doua mame sau doi tati. Am auzit de mult ori oameni spunand:

„-E mai bine pentru un copil sa creasca asa, decat intr-o familie unde este maltratat, abuzat sau mai stiu eu ce atrocitati.”

Problema este ca asta nu e o situatie in care trebuie sa alegi raul cel mai mic. Copiii ar trebui tratati cu iubire si respect. Punct.

Oricat am incerca sa ne modernizam si sa “evoluam”, realitatea va fi mereu aceiasi: unele lucruri sunt lasate intr-un fel pentru ca asa trebuie. Fie ca crezi in Dumnezeu sau doar in legea evolutie, e clar ca am disparea rapid daca am fi toti gay.

Acum ma gandesc ca sigur aceast articol probabil va deranja, dar am decis de la inceput ca voi scrie fix asa cum gandesc. Si pana la urma asa cum voi ati facut aceasta alegere, si eu am dreptul la o opinie. Putem sa dezbatem subiectul si AICI.

Lasă un răspuns

