Iar cand nimic nu va functiona am sa te iubesc nespus, si poate asta va fi de ajuns.

Cand te-am simtit pentru prima oara, habar nu aveam cum va fi.

Nu stiam nici cum te voi hrani, nici cum te voi adormi, nici cum voi reusi sa te cresc om frumos si fericit. Tot ce stiam era ca atunci cand nimic nu va functiona am sa te iubesc nespus, si poate asta va fi de ajuns.

Nu am stiut cum vom reusi sa ne intelegem. Stiam doar ca cel mai mult mi-ar placea sa fim prietene. Probabil ca acesta  e visul oricarei mame, dar e foarte posibil sa nu imi povestesti prea  multe lucruri, insa stiu ca mi-as dori ca atunci cand conteaza cu adevarat sa vii la mama. Pentru un sfat, pentru ajutor, pentru un umar pe care sa plangi sau pur si simplu ca sa te tin in brate. Nu stiu daca va fi asa sau nu.  Tot ce stiu e ca am sa te iubesc nespus, si poate asta va fi de ajuns.

Nu stiu daca mereu voi fi de acord cu alegerile tale. Uneori poate am sa ma supar, alteori poate am sa ma opun, sau alteori poate am sa aleg sa nu iti spun nimic. Oricat de tanara ar fi o mamaica, tot va exista diferenta unei generatii intre noi. Promit doar sa ma straduiesc sa inteleg, sa accept, iar cand nimic nu va functiona am sa te iubesc nespus, si  poate asta va fi de ajuns.

Stiu sigur ca nu iti vei aminti hainele colorate, jucariile scumpe sau pantofiorii cu sclipici. Dar sigur iti vei amintii cat de fericita ai fost. Voi incerca din rasputeri sa iti prelungesc copilaria cat mai mult si  sa te fac cat de fericita se poate. Sa te trezesti mereu cu zambetul pe buze si sa nu mergi niciodata la culcare fara o imbratisare. Uneori am sa stiu ce sa fac, alteori poate nu. Tu sa stii ca eu am incercat cat am putut de mult, , iar cand nimic nu va functiona am sa te iubesc nespus, si  poate asta va fi de ajuns.

Am ales sa te cresc cu si prin iubire. Vreau in primul rand sa cresti fericita, sa te simti apreciata si inteleasa. Sa simti mereu ca “acasa” e cel mai bun loc din lume, ca aici niciodata nu ti se poate intampla nimic rau, ca toate problemele dispar cand treci pragul. Nu stiu cum e in alte case, si nici nu prea ascult de cei care imi spun ca te rasfat prea tare. Inca n-am auzit ca prea multa iubire ar putea dauna. Am sa te tin mereu in brate, am sa te alint mereu oriunde si oricat de mare vei fi, am sa te tin de mana si am sa te indrum atat timp cat ai sa imi ceri tu.

Copiii nostri au nevoie sa fie in primul rand iubiti. Am observat in schimb ca multe mame  au impresia ca daca ii arati copilului toata dragostea pe care i-o porti, daca il respecti si il tratezi ca pe un suflet asta inseamna ca nu exista reguli. Din contra! Cred ca primul lucru pe care ar trebui sa il inteleaga toti parintii este ca rolul nostru nu este sa educam, ci sa indrumam. Nu avem drept de viata si de moarte asupra copilului, chiar daca il crestem cu greu si efortul e mare. A fost alegerea noastra atunci cand am vrut sa il aducem pe lume, asa ca nu el este cel care ar trebui sa poarte vina.

Pentru parintii care cred ca intr-o casa unde iubirea si fericirea copilului sunt pe primul plan, regulile lipsesc cu desavarsire si toata lumea danseaza pe mese, tin sa va informez ca nu e deloc asa. E foarte posibil chiar sa fie mai multa liniste, intelegere si cooperare decat intr-o casa unde copilul asculta de frica. Mereu am spus asta ori de cate ori am fost „sfatuita” sa nu mai fiu asa de blanda cu Printesa: ce te faci cand copilul de acum devine un adult independent? Cum faci sa mai pastrezi o relatie cu el atunci? Il ameninti cu batai daca nu vine in vizita de Craciun?

Singurele lucruri care vor putea sa va tina aproape sunt iubirea si respectul. Doua lucruri care se cladesc caraminda cu caramida, inca din prima zi de viata.

http://www.facebook.com/mamadeprintesa

 

 

 

 

Lasă un răspuns

