De unde vine puterea unei mame?

Fiecare dimineata, atunci cand ai un toddler in casa, incepe cam la fel. Cu energie multa, a ei nu a mea, cu rasete, imbratisari, pupicuri si mult chef de joaca. Energia mea se consuma cam in primele 10 minute ale diminetii, cred ca as putea recupera ceva daca mi-ar placea cafeaua, dar oricum nu suficient incat sa rezist pana seara. Asa ca nu fac altceva decat sa astept cu sufletul la gura pranzul, si al lui somn de frumusete.

Ma gandesc  ca ar fi bine sa spal niste vase, sau sa aspir, sau sa calc, sau sa bag rufe la spalat, sau macar sa sterg praful cat timp ea doarme. Dar toate planurile se duc pe apa sambetei pentru ca cel mai probabil adorm si eu langa obrajorii rotunjori care pufaie cu drag langa mine. Asta daca am norocul sa pufaie si nu este una dintre acele zile in care pur si simplu, orice as face, oricat de mult m-as stradui, Mos Ene uita sa opreasca si la geamul nostru.

Asa ca adun fiecare picatura de energie din mine, si incerc cu orice pret sa par “apta de munca”. Doar orice mamica stie ca atunci cand un copil nu doarme la timp, energia lui nu dispare. NU! NU! NU! Se dubleaza, ba chiar se tripleaza. Sare sus jos, stanga dreapta, ca o minge ce nu se opreste niciodata.

Si atunci trebuie sa dansez, sa jonglez, sa inventezi jocuri care sa nu ma faca sa ma misc prea mult, dar care sa distreze copilul suficient incat sa nu se plictiseasca prea repede, sa cant, sa pictez, sa gadil o burticuta pufoasa, sau sa imbrac in pupici o piele fina ca matasea. Si cumva, ca printr-o minune, eu reusesc  sa fac toate astea, chiar daca bateria mea spune “only 10% left”. Puterea o gasesc in bucuria momentului, acolo este izvorul meu de energie, pentru ca stiu cat de dor imi va fi peste cativa ani de toata oboseala asta, de toate rasetele, de toate negocierile cu ea, de inocenta ei, de mirosul ei inca de lapte, de supararile si razgaielile ei, de fiecare intrebare, de fiecare imbratisare, de fiecare lucru pe care il face pentru prima data, de fiecare moment cu ea. In fiecare seara cand ne culcam regret ca m-am grabit atat de tare sa se termine ziua, chiar daca a doua zi oboseala castiga din nou si imi doresc iar seara.

Cumva orice mama cred ca gaseste puterea sa duca orice, oricat de greu ar fi. Pentru copil poti tot. Chiar si atunci cand simti ca nu mai poti, tot mai rezisti pana la finish. Asa suntem noi mamele. Putem orice cand vine vorba de copil. Nu-i asa?

http://www.facebook.com/mamadeprintesa

2 gânduri despre “De unde vine puterea unei mame?

Lasă un răspuns

