Cum sa te odihnesti cand ai un bebelus in casa.

Cine ma cunoaste stie sigur despre mine ca dorm mult, sunt un fel de momzilla cand nu apuc sa dorm, si ca nimic (exceptand copilul) nu ar putea sa imi intrerupa somnul. Soacra mea (medic de meserie) imi spune ca imi lipsesc ceva vitamine, al meu sot stie ca nu se respira cand eu dorm, si tot asa.

In timpul sarcinii dormeam mult, extrem de mult. Adormeam oriunde si oricum: la film, in masina, sau pe canapeaua prietenilor in timp ce era Game of Thrones (abia dupa ce am nascut am reusit sa vad un episod cap-coada). Deci imaginati-va ce greu mi-a fost cand a venit Printesa pe lume, norocul meu a fost ca am avut copil cuminte (pe langa ce aud la altii) si faptul ca faceam ture cu sotul (despre somnul micutei si etapele lui am scris deja aici si aici). Daca sunteti in perioada de no sleep s-ar putea ca experienta mea sa va fie utila.

Regula de baza pe care orice proaspata mamica ar trebui sa o afle este ca atunci cand bebelusul doarme, si tu trebuie sa dormi. Poate sa se darame casa, sa ramana sotul nemancat, sa se supere prietenii ca nu-i mai suni, sa stea hainele necalcate, orice. Cand copilul a adormit, dormi si tu. Daca nu vei fi odihnita nu vei avea cum sa ai suficienta energie pentru copil, si foarte probabil iti va afecta si relatia de cuplu.

Ajuta foarte mult si pastile cu magneziu, vitamine, dar in nici un caz cola sau energizante. Cele din urma functioneaza pe termen scurt, dar apoi iti distrug atat organismul cat si somnul. Tu ai nevoie sa fii sanatoasa si odihnita pentru bebelusul din bratele tale.

Schimba lista cu prioritati. Am povestit aici despre listele mele, cu siguranta multe dintre voi le aveti. Stabileste foarte clar ce ai foarte important de facut in urmatoarea perioada, si ce poate astepta. Sunt convinsa ca ti ai dori sa fii o super-mama si sa indeplinesti toate sarcinile de pe lista, eventual si in timp record. Dar super-mamici nu exista decat in filme, sau in casele cu bone, menajera, gradinar si bucatar. Asa ca nu-ti complica viata, vei putea dormi mai linistita daca nu vei mai pune atata pret pe ce „trebuie” facut. La sfarsit singurul premiu pe care il vei primii va fi un adult crescut cu iubire si rabdare, de restul nu va tine cont nimeni.

Incearca sa iesi cat mai mult din casa. In parc, la cumparaturi, in vizite, oriunde. Chiar daca uneori simti ca esti prea obosita ca sa mai iesi din casa, fa totusi un efort si iesi. Creierul nostru are nevoie de aer curat pentru a se odihni mai bine (atat tu, cat si bebelusul), ai nevoie sa mai vezi inaintea ochilor si altceva decat pamparsi murdari, sa mai vorbesti si despre altceva decat colici si dentitie. Iti va face tare bine o plimbare atunci cand simti ca oboseala te rapune, chiar daca din casa nu pare asa.

Stabileste un program impreuna cu sotul sau partenerul tau. La noi de exemplu lucrurile erau clare de la inceput: seara eu o adormeam, apoi el avea grija de biberoanele de noapte (cele care alaptati la san va trebui sa schimbati putin programul), iar de la 7-8 dimineata preluam eu. Cand ieseam cu copilul ne impartea timpul 50:50 astfel incat niciunul dintre noi sa nu ajunga epuizat.

Evident ca asta nu se intampla, si existau momente in care unul dintre noi ajungea sa fie extenuat. Si atunci cel mai important lucru este sa ai un partener pe care sa te poti baza. Sa stii ca atunci cand tu nu mai poti, el va fi acolo sa te ajute. Si invers.

Somn linistit va doresc, proaspete mamici, si va invit sa imi spuneti aici sau pe Facebook, cum ati reusit voi sa va odihniti in aceasta perioada?

Lasă un răspuns

