Cu copilul la mall. Cum, cat, cand? De ce?

Dupa cum stiti noua ne place tare mult outdoors, in natura cat de mult se poate. Cum incepe primavara stam cat mai mult plecati din casa.

Chiar daca timpul si bussines-ul pe care il avem nu ne permit sa plecam foarte des din oras, parcurile si padurile din apropiere  sunt mereu invadate de noi. Am promis ca am sa fac un articol cu toate locurile frumoase cu natura multa, dar mai putin cunoscute, unde noua ne place sa ne petrecem timpul.

Dar ca tot omul (sau nu), uneori trebuie sa ajungem si intre pereti, chiar daca uriasi si plini de sticla. Mall-ul nu este pentru noi o destinatie pentru timpul liber, mergem acolo strict pentru ce avem nevoie, si incercam ca aceasta activitate sa se desfasoare atunci cand Printesa se afla la gradinita sau bunici.

Incercam, dar nu mereu reusim. Dupa cum va spuneam zilele trecute, nu mai cumparam nimic pentru ea, fara ca ea sa fie prezenta. Asa ca atunci cand are nevoie de ceva nou, vrem nu vrem trebuie sa luam la pas magazinele cu vitrine asa frumoase, si astfel am reusit sa creez o intreaga lista de „ce sa fac si ce nu” atunci cand plec cu copilul la shopping. S-ar putea sa fie utila si pentru voi:

 

– e bine sa stiu precis ce, de unde si cat sa cumpar. Obisnuiesc sa stabilesc clar de la inceput ce am nevoie, cu un copil dupa mine, care cel mai probabil va alerga printre rafturi, e destul de greu sa stau sa analizez fiecare hainuta in parte.

– pe cat posibil, chiar daca acest moment pare sa nu exista, copilul ar trebui sa fie odihnit, mancat, conectat. Va coopera mult mai bine, si sunt sanse reduse sa transform o iesire la cumparaturi intr-un al III-lea razboi mondial. Cel putin doua din cele trei trebuie bifate, altfel stiu sigur ca va fi un dezastru.

– (daca copilul este suficient de mare) incearc sa ii povestesc inainte pentru ce anume mergem acolo. Am fost saptamna trecuta pentru o vesta si adidasi noi, i-am explicat ca doar asta vom cumpara acum, si ca ea va hotara daca ii plac sau nu. Chiar daca am cumparat doar ce am vrut eu, i-am dat ei „puterea” de a alege cum sa fie lucrurile.

– nu merg niciodata cu bani fixi! Niciodata! Daca va duceti la cumparaturi fix cu o zi inainte de salariu, e posibil sa sigur nu reusiti sa va incadrati in buget. Pentru ca sigur copilul va vrea ceva, daca nu de imbracat, atunci de mancat si tot asa. Pentru ca nu mi se pare cinstit nici fata de copil. Vitrinele sunt special gandite ca sa o atraga, si majoritatea produselor expuse nu sunt ceea ce ea isi doreste, ci doar un ambalaj frumos. De ce sa plimb un copil prin toate tentatiile acelea, daca oricum nu intentionez sa ii cumpar nimic?

– ma feresc de vanzatoarele exagerat de  dragute. Mi s-a intamplat ca o vanzatoare sa ii impinga sub nas tot felul de jucarii, copila inevitabil si le dorea, si uite asa am creat o mica drama. Asa ca acum cand vad ca se apropie de noi o doamna foarte amabila, ori ma retrag eu, ori o rog frumos sa ne dea timp sa alegem noi.

– nu ne grabim. Prefer sa plec mai devreme de acasa, sa merg la cumparaturi doar atunci cand agenda e libera pentru urmatoarele ore. Cu a mea Printesa lucrurile nu merg niciodata bine atunci cand suntem pe graba. Eu spun hai, ea spune mai stai. Eu spun e tarziu, ea spune ca vrea sa vada animalele. Si tot asa.

Bineinteles ca oricat de multe “trucuri”, “reguli” si altele as avea, uneori pur si simplu nu coopereaza cu mine. Sau invers, alteori e foarte intelegatoare fara sa fie necesar sa spun/fac nimic. Cum imi e si norocul.

 

Voi cum va descurcati cu cei mici in magazine? Aveti sfaturi sau idei care functioneaza la voi pentru ca toata lumea sa plece fericita? Astept raspunsurile voastre aici sau pe Facebook.

2 gânduri despre “Cu copilul la mall. Cum, cat, cand? De ce?

Lasă un răspuns

