Nu e rusine sa … Nimic! 

„- Nu mai face asta! E RUSINE! Rad copiii de tine!”
De ce? Pentru ce? Cum adica rad altii de el/ea? Si cum eu ca mama, tata, bunica, bona, etc sa subliniez asta copilului?
Nu, din multe motive Nu asa! In primul rand pentru ca stima de sine a copilului scade ingrozitor de mult, cand defapt motivul pentru care noi nu ne dorim sa faca un lucru sau altul este complet diferit.
De ce sa minti copilul? La un moment dat isi va da seama ca cei din jurul lui n-au nici o problema cu el, si atunci care v-a fi concluzia logica? Trebuie sa mint daca vreau sa obtin ceva! Si cred ca nimeni nu isi doreste un copil care sa ajunga la concluzia asta. 
Stiu ca e greu sa scapi de „e rusine”, si eu l-am scapat de cateva ori, asta e, suntem o generatie crescuta cu rusini si frici. Important este sa constientizam ca nu e bine ce facem, si sa descoperim adevaratul motiv pentru care folosim rusinea drept arma pentru a obtine ceva (de cele mai multe ori am observat ca nici nu era ceva ce trebuia neaparat indeplinit, deobicei era tot o „rusine” sociala – nu ridica rochita, nu te murdari ca un purcel, nu iesi asa din casa). 
Devine simplu si cumva terapie si pentru noi, adultii, sa realizam ca „e rusine” nu trebuie sa existe. Motivele si alegerile pe care le facem sunt despre noi, nu despre cum si ce gandesc altii. 
Eu aleg sa ii cresc fara rusini, sa invete in timp sa ia hotarari bune pentru ei chiar si atunci cand eu nu sunt acolo, sa stie sigur ca ORICE ar face, mie nu imi este rusine cu alegerea lor. Poate sa nu imi placa, sa ma supere chiar, dar niciodata nu imi va fi rusine cu ei. 
Daca aveti rosii de aruncat sau, si mai bine, ganduri bune de impartit ma gasiti si pe Facebook: http://www.facebook.com/mamadeprintesa

3 gânduri despre “Nu e rusine sa … Nimic! 

Lasă un răspuns

