Cum ajutam copilul sa renunte la scutecul de noapte. Experienta noastra.

Nu stiu care este motivul pentru care NIMENI nu vorbeste despre asta. Ca si cum este un subiect tabu, ce probabil ca se discuta doar dupa usi bine inchise, pentru ca altfel nu imi explic de ce nu am gasit nicaieri informatii, discutii, sfaturi sau orice legat de momentul in care incerci sa iti inveti copilul ca si noaptea tot uscata trebuie sa fie.

Despre cum a renuntat Printesa la scutece pe timp de zi am scris deja aici, iar de cel de noapte am tot incercat sa o conving sa renunte pana acum vreo luna cred, cand in sfarsit am si reusit. 

Am exagerat putin cand am spus ca nu exista nici o informatie, ele exista dar sunt foarte vagi si total lipsite de folos. Se spune ca varsta la care ar trebui sa incepi sa te ingrijorezi ca micutul tau nu se poate controla pe timp de noapte este undeva dupa 5-6 ani, cand se presupune ca ar fi trebuit sa atinga maturitatea din punct de vedere neuro-muscular. 

Dupa primii doi ani ai Printesei (poate chiar mai devreme) am ajuns la concluzia ca ea stie cel mai bine cand si cum trebuie sa se intample lucrurile: cand e pregatita sa renunte la suzeta, la scutec, cand vrea sa guste primul broccoli, cand vrea sa invete sa se spele singura si tot asa. Si de fiecare data mi-a dovedit ca toate ingrijorarile mele au fost inutile, iar ea a stiut mereu cand este momentul potrivit pentru toate. Fapt pentru care voi urma de la inceput acelasi principiu si cu micul Print ce urmeaza sa descopere lumea pe urmele Printesei. 

Asa cum spuneam, daca la renuntatul la scutecul de zi m-am lasat influentata la inceput de vocile tot mai puternice din jur care imi strigau constant ca in curand se marita si ea inca isi face nevoile in scutec, cu cel de noapte lucrurile au stat cu totul si cu totul diferit. 

Am ascultat mult de ea, si putin de mine. Am facut cateva greseli (sau nu, nu stiu precis) dar pana la urma lucrurile au iesit asa cum trebuie. Am auzit/citit despre multe cazuri in care se intampla ca atunci cand copilul renunta ziua la scutec, brusc si cel de noapte va fi uscat pana dimineata. Cred ca sunt cazuri fericite, iar postarea asta este pentru cele unde a fost nevoie de mai multe masini de spalat pline cu cearceafuri. 

In seara in care m-a rugat sa nu ii mai pun scutecul (Da, ea singura a cerut asta, cam la 6 luni dupa ce a renuntat la cel de zi) am crezut ca am dat lovitura si ca de acolo inainte totul e ca si rezolvat. Nu a fost chiar asa, a mai trecut aproximativ un an de atunci pana acum. 

Am sa scurtez putin povestea si am sa va spun ca in decurs de un an am incercat cam de trei ori, de fiecare data cedam dupa o luna de udat patul, pijamalele, miros de pipi, trezit noptile si nici o reusita. De fiecare data ajungeam ca dupa o luna de harababura sa ii pun scutec dupa ce adormea pentru ca nu mai rezistam.

In incercarile mele nereusite am experimentat urmatoarele:

– sa o trezesc la aceiasi ora in fiecare noapte, pana cand teoretic ar fi trebuit sa se obisnuiasca si sa ceara. Rezultatul: eu ma trezeam de trei ori pe noapte: 23, 02, 05 si de fiecare data o gaseam uda sau fix atunci facea, nu se trezea, nu se deranja. 
– sa nu o mai trezesc deloc si sa o las pe ea sa ceara, alte teorii spun ca daca o trezeam la ora fixa nu faceam altceva decat sa o obisnuiesc ca sunt acolo si ea nu trebuie sa faca nici un efort. Rezultat: ea facea pipi intr-una, undeva pe la 05 ma striga sa o schimb si sa fac ceva cu patul ud. Atat. 
– ultima oara cand am zis gata, acum trebuie sa reusim! am incercat o varianta combinata din cele doua de mai sus, iar dupa o luna si jumatate i-am pus iar scutecul. Rezultat: s-a enervat atat de tare cand a simtit scutecul incat n-a mai facut nici un strop pana dimineata. 

Acum ce credeti? Dupa o luna de la momentul 0 deja se trezeste si merge singura la baie!!! In prima parte a noptii o trezesc eu inainte sa ma culc si merg cu ea la baie, pentru ca ea inca doarme 12h pe noapte si sigur n-ar rezista pana dimineata, iar in prima parte a serii are somnul atat de adanc incat dupa ce merge la toaleta uneori gresete camera si nimereste la noi in pat. De cele mai multe ori rezista pana se trezeste, alteori o aud pe la 6 dimineata tiptil cum se duce singurica. 

Ca sa fac un rezumat al intregului articol, ce va sfatuiesc eu pe voi este sa: 

– cel mai important lucru, fiti sigure ca aveti un copil pregatit pentru aceasta etapa. Apoi fiti sigure ca si voi sunteti pregatite si inarmate cu rabdare, e posibil sa reusiti in cateva zile sau in cateva luni. 
– cel mai bine este sa incepeti aceasta noua etapa vara. Daca se uda peste noapte si voi nu sunteti pe faza nu e un capat de lume, se usuca mai repede asternuturile, poate dormi si doar in chilotei, avantaje multe. 
– cumparati un cearceaf cu aleza. Patul Printesei este mare 180×220, noi am gasit doar la Ikea o astfel de aleza. Orice dimensiune ar avea patul mie mi s-au parut mai practice aceste cearceafuri decat alezele de unica folosinta. As fi cumparat multe baxuri la cate incercari nereusite am avut.
– folositi toate scutecele din casa. E foarte tentant sa pui unul dupa o saptamana in care te trezesti de trei ori pe noapte. 

Cam asta a fost experienta noastra, mai dificila putin decat ce aud in jur dar sunt convinsa ca nu sunt singura care a trecut prin asta. Pot doar sa va spun ca se poate si ca pana la urma veti reusi, indiferent de ce spune gura lumii. 
http://www.facebook.com/mamadeprintesa

Un gând despre “Cum ajutam copilul sa renunte la scutecul de noapte. Experienta noastra.

  1. Ana noastra a renuntat dupa o luna de la momentul renuntarii pe timp de zi. O puneam fara pampers in pat si o trezeam sau o intrebam daca o vedeam agitata. Ea imi ingana un ” nu” si dupa cal mult o ora,se scapa pe ea. De la marele eveniment a mai avut 3 scapari,dar de atunci ,nimic. Nu merge deloc la baie noaptea. Face inainte de culcare si la trezire. Inca folosim olita,suntem prea mici pentru toaleta. Intr.o luna implineste 3 ani. De la 2 ani si 4 luni am renuntat la pampersul de zi.

    Apreciază

Lasă un răspuns

