Reguli de interactiune cu o gravida (sau cel putin cu mine pentru urmatoarea luna si jumatate)

Desi saptamanile trec foarte repede, si a mai ramas foarte putin pana la momentul O, simt nevoia sa las asta aici pentru posteritate. 

Exista niste lucruri prin care am trecut atat la prima sarcina, cat si acum si care tare as vrea sa nu se mai repet. Cred ca am mai scris lucrurile astea pe blog, dar se pare ca nu suficient de clar sau de tare. 

Am sa le iau pe rand, in ordine aleatorie, toate fiind la fel de deranjante. 

Burta „draguta” pe care o vedeti atasata de corpul meu, este defapt casa unui omulet pe care instinctiv eu simt nevoia sa il protejez inca de pe acum. Asa ca va rog, NU ATINGETI. Imi creati un disconfort puternic, este enervant si deranjant. Iar contrar sfaturilor pe care le-ati auzit de la baba de la scara vecina, ce am eu nu se ia, nu e contagios sau molipsitor. Pentru a ramane gravide mai bine discutati cu sotul sau cu un medic, sau faceti o rugaciune. Orice varianta functioneaza mai bine decat sa imi atingeti mie burta. Daca sunteti foarte slabe mangaiati o burtica pufoasa ca sa „se ia”? Nu, si acelasi principiu functioneaza si aici. 

  

Ca tot veni vorba de forme rubensiene, atunci cand vezi o femeie insarcinata ori ii faci un compliment ori te abti de la comentarii daca n-ai nimic dragut de spus. Eu fac parte din categoria celor care nu au luat multe kilograme in plus in aceasta perioada, dar chiar si asa, port in mine un omulet, deci schimbari sunt. Asa ca nu am nevoie ca persoanele cu care ma intalnesc sa imi masoare burta de fiecare data. Stiu si singura cat a crescut, am si oglinda, si un sot adorabil de sincer. Cand vreau sa aflu cat a crescut burta, imi spune el si e singurul care stie cum sa o faca ca sa nu ma supere. 

Inca un lucru ce ar trebui clarificat, si aici cred ca o parte din vina o poarta si unele femei insarcinate. Toata lumea trebuie sa inteleaga ca o sarcina nu este o boala, este o minune. Nu trebuie sa ma intrebati non-stop cum ma simt, daca vreau sa stau jos sau sus, daca mi-e rau sau bine. E adevarat ca pe masura ce sarcina inainteaza lucrurile devin mai complicate, dar stiu sa cer ajutor daca chiar am nevoie, si va asigur ca nu ma sfiesc sa o fac. Si nu va bucurati prea tare, nu e dragut deloc sa gafai ca dupa un maraton dupa ce ai dat cu matura, sau sa alegi neaparat pantofi fara sireturi daca esti singura acasa. Aici poate sunt subiectiva, recunosc. Eu sunt rasfatata mereu de cei dragi, nu am nevoie de o sarcina ca sa „profit” de atentie. 

Un alt lucru de care ar trebui sa tineti cont, iar asta se aplica doar pentru mamele cu mai mult de un copil, nu uitati sa intrebati de fiecare din ei. Pentru ea, fiecare pui este la fel de special, chiar daca voua va e mai drag cel nou venit sau cel mare. Asa ca incercati sa va interesati de amandoi in mod egal, daca faceti un cadou, faceti pentru amandoi, daca veniti in vizita, petreceti timp cu amandoi. 

Nu stiu daca regulile acestea sunt valabile pentru fiecare dintre voi, dar daca nimeresc cel putin una inseamna ca merita sa le aratati articolul acesta si prietenilor, familiei, vecinilor, poate astfel va scap de cateva situatii inconfortabile pentru voi. 

PS: Toate cele de mai sus pot fi puse pe seama hormonilor (desi nu cred, dar promit sa recitesc dupa ce nasc), asa ca noi, gravidele, nu putem fi trase la răspundere pentru comportamentul pe care il vom avea atunci cand se intampla una (sau mai multe) din situatiile de mai sus. 

3 gânduri despre “Reguli de interactiune cu o gravida (sau cel putin cu mine pentru urmatoarea luna si jumatate)

Lasă un răspuns

