Dragă tată de fată, 

 -Ai avut mereu tot ce ţi-ai dorit! 


 -Dar nu te-am avut pe tine… 

  

 Îmi spuneai asta de fiecare dată când îndrăzneam să îţi reproşez ceva. Şi niciodată nu aveam curajul să îţi dau răspunsul care m-ar fi eliberat de vină. Dacă tu în tot timpul ăsta defapt nu ai ştiut ce îmi lipseşte? Cum pot să aştept ceva de la tine, când eu niciodată nu am cerut? Nu direct.  

   Aşa că, dragă tată de fată, nu uita nici o secundă că tu eşti totul pentru ea. În tine caută sprijin, iubire şi protecţie. Caută un umăr pe care să plângă şi braţe largi care să strângă la piept.  

   Ştiu, e greu. Am fost învăţaţi că tu eşti stâlpul casei, că trebuie să ţi masa plină şi să oferi un trai mai bun. Că eşti bărbat, că nu trebuie să arăţi emoţie, că trebuie să fii de neclintit, fără pic de slăbiciune.  

 Uită tot, şi priveşte bine la cei doi ochi negri ce se uită cu jind la tine. Nu le mai trebuie nimic dacă au atenţia ta. Nici ciocolată, jucării sau haine. Le vrea şi pe-alea, dar ar da totul într-o secundă pentru un „te iubesc”, spus aşa, degeaba.  

  Sursa foto: http://www.pixabay.com 

 Tu nu ştii, poate n-ai timp să vezi. Ea caută să te laude într-una, şi să-ţi găsească scuze, în faţa ei şi-a celorlalţi. Fă-ţi timp să ştii cu adevărat de ea, nu doar ce face şi unde merge. Ai grijă să-i fie bine, să râdă mult şi să vorbească, de preferat cu tine. Are şi mamă, ce e drept. Dar mama nu-i niciodată TATA, oricât ar încerca.  

   Fă-ţi timp acum, cât încă e acasă. Curând va deschide uşă şi nu va mai avea ea timp. Sau nu va vrea. Creşteţi fata cu iubire, nu cu bani. Cu tine acolo, nu cu o uşă închisă în nas.   Să nu ajungă şi ea ca mine, plângând întruna şi încercând să vindece ceva ce niciodată nu trebuia stricat.  

   Cu sufletul făcut bucăţi, nu-mi rămane decât să repar, de construit nu mai am ce.   Pentru noi deja e prea târziu, sau poate nu, cine ştie. Dar poate încă e timp ca alt tată, altă mamă, acolo undeva să reuşească să nu strice.  




Acest articol este o bucată din sufletul meu ce a avut curaj să iasă ca urmare a experienței avute la #ScoalaFlanco in cadrul cursului #parentingpesteasteptari. Mulțumesc Ioana.  




3 gânduri despre “Dragă tată de fată, 

  1. Pingback: Cristina Otel | Inspiratia saptamanii [editie speciala] | Cristina Otel

Lasă un răspuns

