„7 lucruri pe care le-am facut inainte de a veni pe lume Micutul Cavaler. Acomodare.” 

Nu am frati sau surori, nici nu imi amintesc sa imi fi dorit foarte tare asta cat eram mica. In adolescenta aveam momente in care mi s-ar fi parut dragut sa am un frate mai mare, dar asta probabil doar pentru ca mi-a lipsit din peisaj acel „father-figure”. Acum sunt sigura ca mi-ar placea sa am frati, surori, orice. 
Asa cum mereu am stiut ca vreau trei copii, doua fete si un baiat. Pana acum vad ca Dumnezeu ne-a ascultat rugile, vedem ce ne rezerva de acum incolo. Cele dintre voi care aveti mai mult de un copil pe inventar, sigur ati fost intrebate de milioane de ori, ca si mine: 

– Si, cea mica ce zice, e geloasa? 

– Nu prea, si ea si-a dorit asta, poate mai mult ca noi!

– Aham, eiiii lasaaa, sa vezi dupa ce se naste, atunci incepe gelozia. 

– Multumesc de incurajare, ce sa zic…

Hmm, e adevarat ca n-am nascut inca, dar imi cunosc copilul destul de bine incat sa imi dau seama cam unde vom intampina probleme, si unde nu. E normal ca va fi o schimbare majora, atat pentru noi, dar mai ales pentru ea. 
Asa ca am sa va spun, concret, cum ne-am pregatit noi timp de 9luni, de ceea ce probabil va fi cea mai mare schimbare:

1. Am povestit mult, foarte mult cu ea – despre el. Filmulete, ecografii, cum va arata, ce va manca, ce etape ne asteapta, cum se intampla nasterea (aia adevarata, nu barza), cu cine va sta cat sunt la spital, ce putem sa facem si ce nu, si multe altele, orice ne-a intrebat sau ne-a trecut noua prin cap ca ar fi important. 

2. Am implicat-o foarte mult in pregatirile pentru venirea lui, acum deja e putin plictisita de asta, asteptarea a fost cam lunga. Am mers cu ea la ecografii, am spalat hainutele impreuna, i-am impachetat hainele impreuna, am cumparat mobila, etc. 

3. M-a intrebat intr-o zi, uitandu-se fix in ochi mei, ca sa poata citi orice urma de ezitare, daca e cazul: „Tu tot mamica mea ramai, nu?”. Atunci mi-am dat seama ca trebuie sa fiu mai mult acolo pentru ea, sa simta plin de mine, sa stie ca mama e tot acolo, ca iubirea nu se imparte, ci doar se dubleaza. Ce e al ei, e tot al ei. 

4. In ultima perioada am incercat pe cat posibil sa ne jucam tot mai mult, doar noi doua. Daca uneori dupa gradi nu mai apucam decat sa mancam si sa faca dus, acum am preferat sa o iau cu o ora, doua mai devreme si sa avem timp sa ne bucuram de timp 1:1, mama si fata. Chiar daca uneori e tare greu, cadem de comun acord sa gasim jocuri si joculete care sa nu presupuna deplasarea mea. 

5. Am facut multe activitati pe care stiu sigur ca nu le vom mai putea realiza impreuna prea curand, cu totii. Am mers la filme, lansari de carte, ne-am plimbat mult, si cu toata atentia la ea. 

6. Nu am fortat „iubirea”, nu am insistat sa faca ceva legat de el daca nu a vrut. La ultima morfologie l-a vazut, apoi a vrut sa se joace cu tati pe hol. Si a fost ok, desi tati ar fi preferat sa vada cavalerul. 

7. Si ultimul lucru, dar cel mai important. Nu am mintit-o cu absolut nimic, desi uneori poate nu i-a placut ce a auzit. Nu va putea sa il hraneasca ea in primele luni, nu il va putea purta in wrap, nu va putea sa se joaca cu el asa cum si-a imaginat. I-am explicat ca primeste un frate, nu o jucarie. Ca si el va spune nu vreau sau n-am chef, iar noi va trebui sa il respectam asa cum si el v-a invata ca nu orice este permis. 

Ne ambitionam sa credem ca iubirea pe care o revarsam asupra copiilor nostri e suficienta pentru a infrunta orice provocare. Voi, cele cu mai mult de un copil, aveti ceva sfaturi sa ne oferiti, asa, pe ultima suta de metri? 

Cu drag, Amina T. 

Mama de Printesa&Cavaler

PS: Daca ti-a placut articolul meu, da te rog un share. Ne vedem si pe Facebook – aici

Lasă un răspuns

