Care este cea mai mare schimbare in viata unei femei atunci când devine mamă? 

Pentru mine, atunci cand am devenit mama, schimbarile au fost multe si de toate felurile. Deh, asa e cand te apuci de (foarte) tanara. Apoi, cand am nascut si baietelul minunat, am inteles cat de diferita poate fi o experienta de cealalta. Asa ca mi-am pus intrebarea: Oare pentru alte femei ce s-a schimbat? Care este cea mai mare schimbare in viata unei femei atunci cand devine mama?


Iată ce au raspuns: 

„De când sunt mamă înot în iubire în fiecare clipă. Iubeam şi eram iubită şi înainte, dar nu ca acum, ci aşa, în valuri, cu momente şi pauză. Acum iubesc orice-aş face şi oricum aş fi. Mă simt iubită de copiii mei în fiecare clipă, chiar şi în somn sau când sunt furioasă. Iubirea asta continuă şi nesfârşită e ceva ce copiii au adus în viața mea, iar asta m-a schimbat, m-a crescut ca nimic altceva vreodată.” Ioana Chicet-Macoveiciuc (www.printesaurbana.ro)

” Cea mai mare schimbare de cand am devenit mama a fost reorganizarea valorilor, a prioritatilor si a modului in care vad viata. Copilul meu m-a facut sa imi doresc mai mult de la mine si de la viata. Sa imi doresc sa gust libertatea, sa nu mai suport constrangerile, sa nu ma mai multumesc cu putin. In fiecare zi copilul meu ma face sa imi vindec raniile, imi pune oglinda in fata si forteaza exact punctele mele vulnerabile, pentru a ma ajuta sa le rezolv.”  Ioana Marinescu (www.pisicapesarma.ro)

„Ce pot spune este că de când am devenit mamă simt că sunt o persoana mai bună.Sunt mai responsabilă, răbdătoare, calmă, iubitoare, empatizez mai bine cu cei din jurul meu. Și s-a născut în mine nevoia de a proteja, a îngriji și a face fericita o altă ființă decât propria persoană. Fericirea copiilor mei reprezintă acum fericirea mea” Andra P.


„Pentru mine a fost faptul ca s-au schimbat prioritatile. toti si toate au trecut in plan secundar, cel mai important fiind alex. m-am pus si pe mine pe planul 2 mult timp, desi asta nu e bine 🙂” Cristina Oțel (www.cristinaotel.ro)

„Prioritatea mea a devenit ea. Si imi e mega frica sa mai fac ceva … gen sarit cu parasuta,skiuri,motocicleta. Cam tot ce implica risc, nu o mai vad ca adrenalina, ci doar ca risc.” Stefania E.
„Nu mai ies in oraș asa des si ma neglijez mai mult” Andra M.
„Îți voi răspunde așa: cred că cel mai mult resimt schimbarea priorității în viața mea. Dacă până acum multe se învârteau în jurul meu, acum nimic nu mai e despre mine. Dacă îmi e foame, trebuie să aștept ca mai întâi să pregătesc mâncarea bebelușului. Dacă sunt obosită în afara orelor lui de somn, ghinion, mă descurc. Dacă vreau să mă spăl pe dinți, dar el vrea să își bage degetele-n priză, ghici ce o să fac mai întâi. Deci, despre asta-i vorba. Nu despre cumpărat mărgele sau ieșit în cluburi, că nu mă preocupam de astea nici înainte. Uneori însă, simt că îmi e dor de vremurile în care contam și eu măcar un pic” Miruna Ioani (www.siblondelegandesc.ro)


„Buna, Amina, pentru mine cea mai mare schimbare de cand o am pe Ema este ca am devenit mult mai rationala si mai responsabila in orice decizie ; daca in ale ”tineretii valuri” imi permiteam luxul de a fi spontana si a lasa la voia sortii multe decizii, acum stiu ca orice facem o implica si pe Ema…si de-aici o mai mare organizare, responsabilitate, time management. De-ale parintilor!” Anca Bold Gheorghe (www.blogintandem.ro)

„Schimbarea majora de cand sunt mama este iubirea neconditionata pe care o simt clipa de clipa din partea copiilor mei, e un sentiment unic. Viata de mama nu este deloc usoara, dar e incredibil cum un copil iti poate da lectii, cum te poate invata si ajuta sa treci cu usurinta obstacolele din viata de zi cu zi!” Maggie Edimoh (www.mej.ro)
„Somnul mi l-a schimbat. Mi-e dor sa dorm” Laura L. 
„Ca sa fiu la subiect cea mai mare schimbare nu exista. S- a schimbat efectiv viata si perceptia despre viata si moarte.” Alexandra M. 


„Sunt asa multe lucruri care s-au schimbat mai ales in mine! Cred ca cel mai important este ca sunt acum o persoana mai constienta si mai recunoascatoare! De cand am reusit sa duc la bun sfarsit sarcina am realizat ca sunt norocoasa, ca fiecare zi in care ne bucuram de iubire si sanatate este un dar pe care sincer nu cred ca il apreciam pe vremuri. Era ca si cum viata mi se cuvenea si nu trebuia sa fac nimic pentru asta. De atunci simt ca am multe de facut pe lumea asta, ca nu pot sta sa astept sa mi se intample lucruri, caci fiecare zi conteaza, fiecare bine mic pe care il fac ma face sa simt ca imi manifest recunostinta pentru darul primit, familia mea.” Monica Popescu (Itsy Bitsy FM)

„Cred ca cea mai vizibila schimbare a fost aceea ca am căpătat deprinderea de a ma organiza mai bine. Ni se pare ca fac mult mai multe lucruri decât înainte de a avea copil, si ca reușesc sa le duc la bun sfârșit pe toate.” Loredana Dinu (www.mamadematei.wordpress.com) 
„Viata mea s-a schimbat total de cand am nascut. Parca mi-a deschis Dumnezeu ochii. Am devenit mai puternica, mai insensibila cu lumea din jur dar sensibila la maxim in ceea ce priveste copilul. Simt ca am pentru ce sa traiesc si ca viata a capatat un sens.” Mihaela B. 
„Sunt multe schimbari, foarte importante si frumoase insa aleg sa o mentionez pe cea care se refera la un nou tip de iubire. De cand sunt mama am invatat sa iubesc si altfel decat stiam ca pot, iubirea de mama pentru puiul ei este cel mai mare si incredibil sentiment pe care credeam ca il pot experimenta.” Ana Novic 

„Am învățat sa fac foarte multe în timp puțin și cu somn restrâns” Cristina Buja (www.funparenting.ro) 


„Imi este greu sa numesc doar o schimbare, pentru ca mi se pare ca viata mea s-a schimbat din foarte multe puncte de vedere de cand sunt mama. La inceput, cand Bogdan abia aparuse in viata noastra, cea mai mare schimbare a fost faptul ca nu am mai aveam deloc timp pentru mine si mi se parea ca nu reuseam sa fac nimic in afara de rolul de mama. Toata atentia mea era orientata doar spre bebelus si toate lucrurile cu care eram obisnuita pana atunci brusc disparusera din viata mea (iesiri in oras, timp pentru pasiunile mele, nopti odihnitoare  ). Imi amintesc perfect sentimentul acela coplesitor din primele luni de mama si cred ca a fost cea mai mare schimbare pe care am trait-o vreodata! Acum insa, cand treptat toata viata mea si-a recastigat echilibrul, cea mai mare schimbare pe care mi-o aduce copilul meu este faptul ca ma invata sa traiesc viata pe indelete, sa ma bucur de lucrurile marunte, sa inlocuiesc graba cu momente traite intr-un ritm domol si sa redescopar lumea prin ochii lui de copil. Pana sa fiu mama nici nu imi dadeam seama ca imi lipsesc toate astea, dar acum ii sunt recunoscatoare lui Bogdan ca a adus toate schimbarea asta in viata mea si ca imi da sansa sa imi traiesc viata cu mai multa bucurie si entuziasm! ” Raluca Loteanu (www.ralucaloteanu.ro, http://www.playfulnotes.com)
„Atunci cand devii mama cea mai mare schimbare cred ca este la felul de a gandi si emotii” Vania Soares Szasz (www.vaniaszasz.ro)


„De cand am devenit mama sunt mai obosita si in același timp mai fericita (si mai motivata, mai împlinita) decât am crezut vreodată ca pot fi. Cred ca asta e schimbarea cea mai importantă. 🙂 pup cu drag!” Ruxandra Luca (www.ruxandraluca.ro / Prietenii de la 11 )

„Eu am nascut tarziu, la 37 de ani. Poate nu suna bine, insa nu pot sa spun ca am simtit dorinta aceea nebuna de a avea un copil. Pur si simplu nu mi se parea ca as fi potrivita ca mama, nu ma vedeam impingand un carucior. Cu toate acestea, Cineva acolo sus stie ce avem nevoie mai bine decat o facem noi insine asadar am ramas insarcinata. Tin minte ca a fost un soc, nu prea ma mai asteptam sa se intample la acea varsta. N-am constientizat ce ce intampla exact pana la momentul primei ecografii. Cand i-am auzit inimioara batand in ritmul acela alert, am devenit mama. Tin minte ca am iesit transfigurata din cabinet si nu am putut decat sa-i spun sotului meu “ i-am auzit inima, i-am auzit inima”. De aici totul este istorie, m-am transformat 100%. Tudor este motivul pentru care ma trezesc in fiecare dimineata cu zambetul pe buze, Tudor este motivul pentru care acum imi place sa lucrez cu copiii, Tudor este TOTUL. Nu imi pot inchipui viata fara el, si imi pare rau ca nu am inteles lucrul acesta mai devreme. Incerc sa ma bucur de fiecare clipa impreuna cu el si imi retraiesc copilaria. Cred ca totusi niciodata nu este prea tarziu pentru un copil, si acum am inteles ca este o binecuvantare sa il ai.” Andreea -Carmen Radu. (www.carmenradu.ro)

„Cea mai mare schimbarea a mea a fost sa renunț la a mai fi egoista! Am realizat ca totul fusese pentru si despre mine pana atunci. Daca la început mi s-a părut greu sa nu mai am timp pentru mine, pentru soț, pentru serviciu, ulterior am inteles ca doar cu răbdare, perseverenta si disciplina le pot echilibra, ca imi pierd timpul liber si nu libertatea, iar ca asta nu va dura o vesnicie, ci doar o perioada in care micuții mei au nevoie reala de mine, dupa care lucrurile revin ușor înspre ce era la început. A fost o provocare sa ma maturizez, sa nu mai fiu eu copilul familiei, cu toate poftele împlinite imediat, asa ca plângeam destul de mult. Dar si asta m-a schimbat mult si m-a ajutat sa cresc. Au fost multe schimbări si provocări care m-au speriat, dar le-am tratat cu responsabilitate, iar timpul mi-a dovedit ca au fost pozitive, ca m-au ajutat in dezvoltare mea ca persoana si m-au făcut sa fiu mai buna. Chiar cred ca sunt un om mai bun, mai empatic, mai iubitor de când am devenit mama!” Gabriela Maalouf (www.gabrielamaalouf.ro)


Toate doamnele de mai sus e clar ca si-au schimbat la 180* intreaga viata, fiecare trecand printr-o perioada de schimbari. Pentru unele din noi este mai usor, pentru altele este mai greu dar e clar ca odata cu venirea pe lume a unui copil TOATE suntem inundate de o fericire care ne responsabilizeaza. Chiar daca nu mai iesim, nu mai dormim, nu mai mancam, nu mai contam la fel de mult….

2 gânduri despre “Care este cea mai mare schimbare in viata unei femei atunci când devine mamă? 

  1. Amina, ce amintiri ai răscolit în mine….
    Și eu tot la 37 de ani am născut Andreea-Carmen. Nu am fost pregătită să fac pasul mai devreme, pentru că am crezut că nu mă voi descurca dpdv financiar. Am tot așteptat să fac avere … concepții venite din educația primită.
    Acum sunt mămică doar de 11 luni și n-am fost niciodată mai fericită. Mă surprins râzând că mă jeleam înainte de lipsă de timp. Ei bine, rolul de mamă, m-a ajutat să mă organizez muuuult mai bine, cu toate că ieri, nu mi-am făcut temele foarte bine și am ajuns la un eveniment de beauty nemachiată și nearanjată la păr. Înainte de a fi mamă nu aș fi ieșit din casă nearanjată. Acum stima mea de sine îmi permite astfel de ieșiri.
    Îmi lipsește un singur lucru de când am devenit mamă, lipsă pe care nu am resimțit-o înainte. Relația cu părinții mei. Dacă înainte fiecare își vedea de viața lui, acum… deși facem la fel, simt presiunea unei întrebări: ”Mami, de ce nu ne vizitează bunica și bunicu`?”.
    Și parcă mi-ar mai lipsi ceva…forma corpului…mamă mamă mamă…ce de modificări!

    Apreciază

  2. Pingback: #34 Inspirația săptămânii (18 - 24 mar 2017) | Cristina Oțel

Lasă un răspuns

