Diversificam sau autodiversificam? Aceasta este intrebarea.

Daca sunteti si voi in pragul diversificarii, cu mainile in cap si cu mult prea multe informatii citite in jdemi de locuri, va promit un articol scurt si concis despre cele mai importante lucruri pe care ar trebui sa le avem in minte atunci cand purcedem la drum cu lingurita in mana (sau nu, vedeti imediat). Informatiile astea le-am aflat la evenimentul organizat de Social Moms, multam pentru invitatie, unde speaker-ul principal a fost Crina Coliban. Daca n-ati auzit de ea inca, fuga-fuguta la ea pe site, tipa e un fel de guru al diversificarii.

baby-being-fed-cereal.jpg

Crina recomanda asa:

– la intrebarea „diversificare sau autodiversificare?” e clar ca o recomanda pe cea din urma. Ideea e asa, la un anumit moment TOTI copiii ajung la autodiversificare (adica sa manance singuri si (ideal ar fi) sa aleaga cat si ce mananca) iar cu cat amanam mai mult momentul cu atat mai greu le (ne) va fi.

– cartea de capatai este aceasta, acolo gasim toate informatiile de care avem nevoie pentru BLW (adica baby led weaning, termenul pompos pentru autodiversificare)

– Nu conteaza cantitatea de mancare, ml aceia din tabele cu care murim de gat si ne frustram. Nici un om nu poate manca aceiasi cantitate de mancare la fiecare masa, asta e clar pentru toata lumea, sper.

– Riscul de inec exista. Nu trebuie insa sa il confundam cu gag-ul, care e absolut normal, reflex care se poate accentua cu cat pastram „piureutele” mai mult. Reflexul de gag este intotdeauna pe fata, copilul se apleaca inainte si incearca sa scoata afara alimentul inghitit.

– Inecul in schimb este pe spate. Copilul se invineteste la fata (poate) iar corpul se inclina spre spate. NU TREBUIE LOVIT PESTE SPATE IN POZITIE VERTICALA. Notati asta cu litere de-o schioapa, la vedere, pentru orice om care ar putea fi in jur atunci cand copilul mananca. Procedura corecta o vedeti in filmuletul de mai jos, Crina recomanda sa ne uitam over and over pana cand ne ramane intiparit in minte. In cazul in care, fereasca Dumnezeu, se intampla, vom reactiona din instinct. Iar asta va spun din experienta ca se poate intampla si la diversificarea clasica si chiar si la un copil de 3 ani.

– Lasati copiii sa manance cu mana, sa se joace cu mancarea, sa exploreze, sa simta texturi, mirosuri. Perioada de 6-9 luni ar trebui sa fie una de descoperire, perioada de imprietenire cu mancarea. Oferitile si linguri, dar nu ii obligati sa le foloseasca. Fara grija, inca n-am vazut adolescent care sa manance ciorba cu mana. Eu am „ferit-o” pe Sofia de contactul cu mancarea atunci, dar acum la 4 ani si 7 luni mancam cu mana si ne jucam cu mancarea. Da, ne jucam, rog toate bunicutele sa inchida ochii.

In doua saptamani incepe imprietenirea cu alimentele pentru Noah, inca nu m-am hotarat cum voi proceda. Citesc cartea si vedem apoi. Oricum pregatesc haine de razboi si multe pungi de plastic, sa fim safe.
Burtici pline si manute murdare! Sa aiba pofta!

Daca vreti sa incercati autodiversificare, pe acest grup de FB gasiti muuulte sfaturi si materiale bune de citit. Atentie! Cititi regulile grupului, luati din info ce vi se potriveste dar incercati sa nu va dati cu parerea daca nu vreti sa fiti linsate:)).

Mai jos aveti inregistrarea intregului eveniment Social Moms, Crina Coliban a oferit multe sfaturi bune de urmat.

Inregistrare eveniment „Diversificare sau autodiversificare” cu Crina Coliban, powerd by Social Moms

Orice ati alege, cumparati-va si un babycook de la Beaba sau orice brand vreti voi, am mai scris aici despre el, mie mi-a salvat viata si linistea. Iar pt restul casei un Crockpot, cu putin noroc il gasiti la reducere pe Emag. O sa-mi multumiti, si voi, si sotii vostri!

Later edit: 
Am inceput diversificarea. Legumele sunt mmmniamiii si marul e cam cah. Mancam cu doua linguri, una la mine si una la el. Am incercat sa ii dau bucati dar se pare ca nu e interesat deloc. In schimb vrea mereu sa ii umplu lingurita pe care o are el in mana. Nu e nici diversificare nici autodiversificare, e o struto-camila cu multa pofta si rasete, adica perfect.

19369383_10155746233421756_1882208614_o

Disclaimer: eu nu recomand autodiversificare decat daca sunteti 100% pregatite, informate si sigure ca in cazul unui inec/gag stiti cum sa interveniti pentru a salva copilul.

Iar eu sunt pe Facebook aici, un like daca vreti sa tinem aproape. 

5 gânduri despre “Diversificam sau autodiversificam? Aceasta este intrebarea.

  1. Util articol 😉 Eu am ales autodiversificarea pentru micul P. , dar nici nu am avut de ales- cum vedea lingurita o arunca sau imi dadea peste mana. Nici pomeneala sa deschida gurita. Cu bucatelele insa am avut succes. Fiecare copil e diferit, de aceea informarea e importanta.(eu chiar nu stiu cum m-as fi descurcat daca nu exista alternativa la diversificarea clasica )

    Apreciază

Lasă un răspuns

