Bani straini si atitudine romaneasca. 

Degeaba oameni buni, degeaba. N-ai cum sa nu iti dai seama ca de la un punct incolo noi chiar traim intr-o bula. Una frumoasa, ce-i drept. Cu oameni care sunt oameni. Stati sa imi treaca supararea si va povestesc imediat.

 

Iesim si noi intr-o zi de marti, la balaceala cu copila. Am vrut sa fugim pana la mare, dar cu un sot bijutier vara e mereu sacrificata, nunti-botezuri, stiti voi. Pentru ca stam in nord, am zis ca la Therme e mai comod si mai distractiv pentru ea. Plus ca a plouat bine dimineata, asa ca la fix era o piscina interioara. Bunica a ramas acasa cu Noah, parca nu as fi luat pui asa mic cu noi acolo, si ce bine am facut!

 

Tensiunea mi s-a ridicat inca de la intrare. Un ecran frumos invartea pe acolo preturile si programul. Citesc cu atentie (ultima oara ne-au pus un adult in plus si am vazut abia la Bucuresti, nu ne-am mai intors) si vad la ce ne incadram. Ii spun doamnei si doamna imi da trei ceasuri (rele parca) si imi cere o suma, alta decat cea de pe ecranul colorat. Intreb si imi spune ca in perioada vacantelor scolare taxa e cu 5 lei in plus/pers. Asta-i un fel de taxa pe smecherie, romaneasca. Stiu ca vara veniti mai multi asa ca taxez extra, buna politica. Nici o problema, doar ca nu inteleg de ce nu e scris asta?! Imi arata un * minuscul la subsolul unei pagini de pe ecranul deja enervant, care oricum schimba imaginea mai repede decat puteai tine pasul.

 

Nu-i nimic, platim, nu e ca si cum poti sa te intorci si sa pleci cu un copil dupa tine. El vrea la apa, asa ca la apa mergem.

 

De aici lucrurile au mers din rau in mai rau pana cand am inceput sa ignor complet ca sa nu-mi stric ziua. TOT personalul recalcitrant si pus pe scandal, raspundeau la intrebari ca la o favoare personala. Si oamenii, pff…

 

Reguli:

Ai bebelus sau copil care nu face la toaleta inca? Punei pampers! Nu vreau sa stau in pipi (sau mai rau) de copil, nu conteaza ca e al tau sau al meu, nu-i frumos.

 

Esti tigan si te-ai umplut de bani peste noapte? Sa fii sanatos, atunci invata sa te porti, ca educatia nu vine la pachet cu pachetul din portofel. Daca vrei sa iesi din șatra in civilizatie si nu stii cum se face, atunci macar fa ce face papagalul. Si tine-ti puradeii aproape, aia sunt prea mici sa inteleaga si pana atunci n-au vazut nici un exemplu bun. Mergeti pe la tara, rugati un taran adevarat sa va explice cum sta treaba cu „pardon” si „ma scuzati”.

 

Mananci, bei, fumezi, mergi la toaleta? Strange dupa tine! N-ai platit si servitor personal in pretul biletului, iar eu n-am de ce sa stau in jegul tau.

 

Pe cuvant daca nu copiii erau cei mai faini acolo . Erau in gasti de cate 4,5. Asa se distrau si radeau, si uite ca se poate si fara sa frece nervii celor din jur.

Tineretul din ziua de azi poate mai mult decat noi, babalacii. Ascultati la mine.

PS: am mai scris despre Therme aici. Intre timp se pare ca au rezolvat mare parte din nemultumirile mele: piscina cu valuri se opreste, aerul e mult mai respirabil si nu te mai ustura ochii (poate si pentru ca e vara si exista multe usi deschise, nu stiu), iar restaurantul e altul si mult mai decent. 

Lasă un răspuns

