Cand iti lipsesc argumentele poti sa scuipi. 

Va spun asa: fiti mereu pregatiti pentru orice eveniment neasteptat. Mereu. Da, chiar si in parculetul mic de cartier din fata blocului. 

Noi stam intr-una din putinele zone verzi cu adevarat ale Bucurestiului. Avem cam 7 parcuri mici, si unul mai marisor. Politlinica, medic de familie, doua clinici, un hipermarket si muuult alte marketuri. O piata, farmacie non stop, posta, toate la mai putin de 10 min de mers pe jos. De ce v-am spus toate astea? Ca sa intelegeti de ce nu ne-am muta niciodata de aici. 

Pe Sofia o cunoaste toata lumea, iesim din casa spre parc si o tinem intr-un „Buna ziua”,”Ce mai faci?”. Cam cum era odata, toata lumea se stie cu toata lumea. Si da, toata lumea cam stie despre toata lumea, sau asa se crede:p. 

Dar ca orice padure, mai avem si uscaturi. Defapt nu uscaturi, niste crengi mucegaite. Va povestesc pe scurt o scena din parc, de ieri. Am fost doar martora, desi cu un an in urma am trecut prin ceva asemanator, norocul meu a fost ca L. era cu mine. In parcul in care mergem cel mai des exista un loc de joaca si pe langa muuult spatiu verde. Nu prea verde, ca il calca baietii cu mingea la fotbal. Dar e ok, mai bine stricam iarba decat sa descarcam tabletele.

Uite ca baietii se plictisesc de teren si vin sa faca poarta intre tobogane. Fix acolo unde stateau niste copii la joaca. Da sut, si apoi gol fix in capul unui copil, poc. Mama se enerveaza, pentru ca desi le spusese inainte sa se retraga ei n-au vrut sa asculte. Baiatul cu mingea se duce la mama lui care FUMA si statea la taifas pe o banca putin mai in spate. 

Ei, ei si sa te ti ropot de cuvinte cum nici la meciurile de fotbal nu cred ca auzi. A bagat, a scos, a luat rudele la rand, nu se mai oprea. O scuipa pe mama copilului lovit, vede ca n-a nimerit, mai scuipa odata. Apoi isi ia plodul la injurat ca nu voia sa se mai intoarca in parc de rusine. Adica cum? S-a luptat degeaba? 

Despre X-uleasca, numai de bine. Am cititori destepti asa ca stiu ca nu trebui sa va mai explic prea multe. Intrebarea e ce puteti face? Ce solutii avem? Eu vreau sa ies in siguranta din casa fara barbat dupa mine, nu sa zic multumesc ca n-am patit nimic. Am fost la politia comunitara (avem si sectie de politie, v-am zis?) si am aflat asa:

Infracţiuni contra libertăţii persoanei

Art. 206

Ameninţarea

(1) Fapta de a ameninţa o persoană cu săvârşirea unei infracţiuni sau a unei fapte păgubitoare îndreptate împotriva sa ori a altei persoane, dacă este de natură să îi producă o stare de temere, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă, fără ca pedeapsa aplicată să poată depăşi sancţiunea prevăzută de lege pentru infracţiunea care a format obiectul ameninţării.

(2) Acţiunea penală se pune în mişcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate.

In traducere libera, daca spui: „Fă, taci din gura ca te calc in picioare” se traduce in cazier, iar cu un avocat bun se pedepseste cu inchisoare. Oricum amenda de 1000 de lei o ai asigurata. 

Sfatul meu este sa puneti mana pe telefon, sa filmati scena, apoi sa apelati 112. Scurt. Nu ne intindem la scandal, nu urlam, nu ne coboram. Nu mai mergeti pe idea ca nu se intampla nimic. Lucrurile s-au schimbat, iar sectoristul de la colt chiar isi face treaba. O sa va povestesc in alt articol cat de elegant si usor s-au rezolvat lucrurile atunci cand am avut nevoie de ajutorul politiei. 

De ce va indem sa procedati asa? In primul rand pentru siguranta voastra, exista descreierati la tot pasul. Mai apoi pentru copiii vostri, pentru a le da curaj sa nu se teama, sa rezolve un conflict ce poate degenera printr-un simplu telefon. 

Sa nu va speriati de parcul nostru. Aici copiii isi scot jucariile la vanzare periodic, ca un fel de Yard Sale, ca sa stranga bani ( povestesc si despre asta intr-un alt articol). E plin de fetite pe paturele cu papusile, iar azi am avut si un concert. O fetita canta melodia Addei cu lupii la ceva microfon cu boxe. Fain, fain, fain. De asta zic, pentru capusele astea trebuie sa ne mobilizam. 

PS: aventura noastra din vacanta o puteti vedea pe pagina de FAcebook a blogului – Amina Tomescu

8 gânduri despre “Cand iti lipsesc argumentele poti sa scuipi. 

  1. Trist…la fel ca si tine, inca nu ma simt in siguranga maxima. Adica ca sa fiu in siguranta ar trebui sa tac. Si eu mi-am luat o minge in cap de la niste pusti. Din greseala. Nu au comentat nimic cand i-am certat. Asta m-a mirat . La cat de obraznici sunt ar fi putut sa ma ia la injuraturi.

    Apreciază

  2. Nasol cu astfel de specimene. Eu am avut o disputa cu o „doamna” intr-o parcare si am sunat la 112. M-au redirectionat la rutiera si mi-au spus ca doamna va fi oprita in trafic in ziua respectiva. Asta pt ca am dat nr masinii. Nu apucasem sa inregistrez, deci asta era tot ce se putea face. Deci chiar exista solutii pentru astfel de cazuri.

    Apreciază

  3. Urât și apoi se plâng că le spun copiii nu știu ce și primesc plângeri că progeniturile le replică în cine știe ce context comportamentul. Sărăcul copil, e o victimă și chiar trebuie apărat! Eu i-aș fi zis pe față mamei, nu pentru ceilalți, ci pentru copil să știe că nu e singur, că nu trebuie să i se întâmple asta, că nu e normalitate și că poate să ceară ajutorul. Nu vreau să mă gândesc ce îi poate face în privat.

    Apreciază

    • Eu am patit ceva asemanator in fata blocului, cu o vecina. Nu eram decat noi si copiii. Am depus plangere si s-a solutionat fara martori. Iau foarte in serios treaba asta cu amenintarea, sau poate am nimerit eu oameni implicati, nu stiu. Imi place sa cred ca toti procedeaza la fel.

      Apreciază

Lasă un răspuns

